![]() |
Feedback på Startup för freelancers
Hej,
Skulle gärna vilja ha feedback på vårt nya startup som precis har släppts. Återkom gärna med alla synpunkter, vad vi har missat etc.! www.freelancertoday.com Mvh Filip |
Snyggt. Men hoverknappen (den blå) när man hovrar över menyobjekten tycker jag är för stor. Det är för stort utrymme nedåt.
(Om man tex hovrar på How it works så känns knappen för stor neråt.) |
1 bifogad(e) fil(er)
Såg ett till problem... Kolla texten i bifogade bilden.
|
Några saker:
1) http://freelancertoday.com/Sites/1/Main/index.php är URL:en jag kommer till när jag går in till din sida. Tycker inte att det är särskilt snyggt med så lång URL (men antar att detta kanske är något som ni kommer fixa under tiden). 2) Vid upplösning på 1366x768 syns bara toppen av call to action-knappen. Kanske en småsak, men ni tappar nog en del spontankunder på att man måste scrolla för att se knappen, och nuförtiden sitter ju väldigt många som jag på laptops som har ungefär den upplösningen. 3) Detta har lite att göra med förra punkten, sidhuvudet är för stort och för tomt. Tror inte det skulle skada att ta bort ett par rader i toppen. 4) Visa engelska formuleringar känns lite sådär: "Use our software on any of your preferences; Mac, PC, Linux, IPhone, Ipad or Android." "Our neat and well organized design will always support an easy access and support quick business decisions." Nu är jag ingen native speaker, men jag skulle försöka formulera om detta lite, t.ex.: "Use our software on any browser platform: lista" "Our neat and well organized design will ensure easy access and support quick business decisions." Typ så. |
Fixa språket. Kör en språkgranskning, exempelvis via papercheck.com, som jag själv har testat med gott resultat. (Där måste du dock först klippa/klistra in all text i ett worddokument. Själva granskningen går relativt snabbt och billigt - $6 per 300 ord.)
|
Hej! Här kommer lite spontana feedback's från mig!
1) Håller inte med StefanW när det kommer till hover-effekten på menyn. Det ser snyggt ut när paddningen på botten är lite större än den ovanför. 2) Det andra inlägget som StefanW gjorde, var dock bättre. Att texten går en bit ut är inte snyggt! Lägg in en padding där, så att radbrytningen sker drygt 15px inomför rutan.. 3) border-sträcken i footern är för ljus. Ändra till: border-bottom: 1px solid #454545; då blir det snyggare! 4) ADRTCK har rätt i sina uttalande, förutom i feedback nr 3. Ignorera den. Det är bra med luft! 5) Gillar inte de sociala knapparna. Försök leta upp några knappar som är mer, platta. Tror det kan bli snyggare.. 6) SIGN UP NOW - knappen är inte snygg alls, och den är för blurig. 7) sökfunktionen uppe i högra hörnet, ta bort outline på focusen. Det var de mest spontana grejerna. Tack för mig! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson