![]() |
Kommersiella karttjänster
Hej
Jag håller på att se över vilka alternativ det finns till Google Maps och Bing Maps om man vill använda kartan icke publikt. Dvs bakom lösenordskyddade sidor på en kommersiell sida som kunderna måste betala för att få använda sig av. Kartan ska användas till för att presentera positioner med en egen ikon så ett API krävs. På ett liknande sätt som Hemnet.se använder Eniros karta. Jag har hört av mig till olika företag och kommit fram till detta: - Google Maps API Premier ($10000/år) - Bing Maps for Enterprise (€4500/år) Jag ringde även till Meteria (Lantmäteriet) och de sa att det skulle kosta miljonbelopp att använda deras tjänst med kartdata och Eniro hade ingen aning vad jag pratade om. De tyckte jag skulle ha en länk till deras sida!? Det finns ju gratis/billigare alternativ så som OpenStreetMap och cloudmade.com. Är det någon som har erfarenhet av dem eller liknande tjänster? Vad finns det för alternativ som jag har glömt? |
Metria har helt storhetsvansinne när det gäller priser. Kolla på Lantmäteriets övriga återförsäljare om du vill ha prissättning som är anpassade för mindre applikationer.
http://www.lantmateriet.se/templates....aspx?id=11133 Cartesia har jag varit i kontakt med, de kan rekommenderas. |
Jag kan rekommendera idevio, dem är riktigt duktiga och har kartor i vektorgrafik och ett API som liknar Google maps.
Inte speciellt dyra. |
Jättesnällt. Jag kontaktar Idevio och Cartesia och ser hur deras lösningar är.
Det låter lockande med Idevio om de har ett API som liknar Google's eftersom vi har tagit fram två sidor för att testa. En med Bings och en Google Maps så om vi kan återanvända kod är det ju alltid lockande :) Tack! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson