WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Pekar domäner på samma sida (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1050743)

frecka 2011-11-01 14:47

Pekar domäner på samma sida

Hej, ha precis köpt massa domäner billigt (.nu på binero) och vill peka alla (7 st) på samma sida.

Gillar google deT?

Har hört att man inte blir bra rankad på google.

Är det annars bra att göra så för att få mer trafik till sidan?

Anthon

MRDJ 2011-11-01 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av frecka (Inlägg 20422328)
Hej, ha precis köpt massa domäner billigt (.nu på binero) och vill peka alla (7 st) på samma sida.

Gillar google deT?

Har hört att man inte blir bra rankad på google.

Är det annars bra att göra så för att få mer trafik till sidan?

Anthon

Kör en 301 Rredirect till den sidan du vill peka till. det brukar finnas möjlighet att göra det inne i webbhotellet.

frecka 2011-11-01 15:52

Kommer den automatiskt att gå till huvuddomänen? Eller kommer man vara kvar på den andra domänen så det står typ såhär: www.forstadoman.se?string=hej

Janzon 2011-11-01 15:57

Gör du en 301 redirect kommer domänen vidarebefordras, dvs att "huvuddomänen" kommer synas i adressfältet.

Ex: nyinköptdomän.se 301 mot dinhuvuddomän.se
(dinhuvuddomän kommer synas i browserns adressfält)

Bear 2011-11-02 12:09

Goooogle gillar inte när för många sidor från samma webbhotellkonto (IP) pekar åt ett å samma håll, blir lite genomskinligt. Varför inte optimera upp de olika URLerna för olika sökord, och föra vidare trafiken med klicks ist. Det ger ju länkarna till Huvudsidan lite relevans i goooogles ögon, tror ja.

frecka 2011-11-04 18:09

Jag vet inte hur man gör det på bästa sätt. Är inte sugen på att anlita en sökoptimeringsbyrå för att göra det. Men det handlar om runt 7 domäner till samma sida.

Om man har flera domäner till samma sida borde man väl få flera sökningar på sig? Är dålig på hur Google gör men det är väl så?

Tacksam för svar :)

FredrikNas 2011-11-04 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av frecka (Inlägg 20422766)
Jag vet inte hur man gör det på bästa sätt. Är inte sugen på att anlita en sökoptimeringsbyrå för att göra det. Men det handlar om runt 7 domäner till samma sida.

Om man har flera domäner till samma sida borde man väl få flera sökningar på sig? Är dålig på hur Google gör men det är väl så?

Tacksam för svar :)

Sidorna som du pekar mot huvudsidan kommer endast att förmedla type-ins på den exakta adressen, och inga sökord alls, såvida det inte är snack om inarbetade adresser med redan god trafik, men med tanke på att du säger att du handlade på Bineros .NU rea så kan jag med trygghet säga att du inte kommer att tjäna något på det. De domäner som du "301:ar" till huvuddomänen, kommer efter en stund inte att gå att finna i Googles serp (sökresultat) eftersom att dom faktiskt inte innehåller någon data, utan vidaresänder trafik till slutmålet. Som jag tolkar det så har du ju köpt nya domäner, därför finns dom inte heller med i googles register sedan tidigare, såvida ingen tidigare har ägt dom och glömt/valt att inte förnya dom. Bygg hellre 7st unika sidor, är dom väldigt lika varandra i formulering och keyword så hade jag valt att bygga 1 huvudsida och sedan bygga satelitsidor av dom andra och placerat dom runt om på billiga hotell.

Rbin 2011-11-04 20:08

Gjorde något liknande nu när Binero rear ut sina .nu domäner men köpte betydligt fler.
Tänkte dock sätta upp bloggar på domänerna och länka till mina 2 större sidor. (Med hjälp av lite artiklar osv)

Kanske är bättre än att peka domänerna?

kw_wasabi 2011-11-04 20:29

Det är ingen fara att redirecta domäner till en huvuddomän så länge det inte är något skumt med dem (spam och olagligheter). Om du köpte rea-domäner så kommer de inte göra något alls för din SEO. För att de ska göra nytta måste de ha inlänkar.

Rbin 2011-11-04 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20422782)
Det är ingen fara att redirecta domäner till en huvuddomän så länge det inte är något skumt med dem (spam och olagligheter). Om du köpte rea-domäner så kommer de inte göra något alls för din SEO. För att de ska göra nytta måste de ha inlänkar.

Om man gör lite enklare SEO på dom domänerna man köpte på rean då?
Köper länkar, lägger till i länk kataloger och andra sidor.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson