![]() |
Hur öppnar man
Jag har kollat men hittar inte stället ... hur öppnar man ftp-platsen i utforskaren i Internet Explorer version 9? Har inte lust att ladda ned någon ftp-program utan jag använder den som finns i webbkontot på Loopia istället.
Har precis uppgraderat till version 9 ... |
Du skriver ftp://domänen.com/ men då kan du bara läsa filerna. Vill du även kunna spara filer så använder du outforskaren och skriver på samma sätt.
|
Citat:
|
Citat:
När du är inloggad på din FTP genom IE9 så klickar du med musen på Visa i menyn. På den tredje raden nere ifrån står det "Öppna FTP-platsen i Utforskaren". Klicka där. Nu kan du logga in genom Utforskaren med dina uppgifter. Finns fler sätt att nå Utforskaren. Säg till så lär du få massor av förslag. |
Citat:
|
Höger klicka på det lilla huset högst upp till höger. Klicka på Menyrad. Nu kan du se Visa.
Sen rekomenderar jag dig en Windows kurs där du lär dig hantera bla Utforskaren och Internet Explorer etc. Kommer du ha mycket nytta av. |
Citat:
|
Jag tror att den som rekomenderare dig till att ta en windows kurs är en som gjort det själv. Han tyckte antagligen att man fick ut mycket nödvändig information.
|
Citat:
Orsaken till att du kommer till startsidan är att du vänster klickar och inte högerklickar på det lilla huset. Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson