![]() |
Apple släpper lös hyr- och köpfilmer för oss i Sverige
Apple har tjuvstartat med att ge ut hyr- och köpfilmer i iTunes, iPhone, iPad och Apple Tv för svenska iTunes-konton.
I iPad, iPhone och i iTunes så måste man söka efter filmer (t.ex. "Comedy" eller "Bambi"). På Apple Tv 2 ploppar allt upp på framsidan. Detta kanske är en mjukstart till en expansion som blir den 4 oktober då Apple ska presentera en ny iPhone. Kanske kommer Apple Tv 2 till Sverige officiellt med hyr- och köpfilmer. Just nu finns det inga undertexter eller svenskt tal på filmerna. Era tankar? |
Jag välkomnar det! Apple är duktiga samordnare, hoppas de kommer med en smidig lösning, det behövs för att det ska funka hos folk. Inget krångel är ledordet för att få med sig Svensson...
|
Jag tror mer på abonnemangstanken. Jag kan tänka mig att betala ett pris för att komma åt hela biblioteket så som spotify fungerar. Men att betala varje gång jag vill se något tycker jag inte om.
|
Citat:
|
Är inte uthyrning av film ett utdöende segment? I alla fall när det gäller de yngre generationerna? Finns ju så många andra enkla sätt att få tag på allt gratis menar jag.
|
Citat:
|
Citat:
Jag ser till exempel en hel del på bio trots att det går att se filmen gratis. Det beror på att jag tycker bioupplevelsen är värd ungefär vad den kostar. |
Citat:
|
Citat:
Musikbranchen har ju aldrig gått så bra som den gör nu i dessa tider trots i princip fri tillgång till musik. Jag förstår faktiskt inte varför bolagen går efter privata fildelare. Finns det någon oberoende undersökning som kommer fram till att fildelning hämmar utvecklingen i en branch? |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson