![]() |
Spelar det roll hur man gör listor, seo mässigt?
För mig känns det som att jag har fått bättre seo respons sedan jag började med att göra listor på följande sätt:
- asdas - asdasd - asdasd Innan använde jag mig utav följande kod: <ul> <li>First item <li>Second item <li>Third item </ul> Spelar det roll seo mässigt vilken typ av lista jag gör? Produktsidan ser ut såhär: beskrivningbeskrivningbeskrivningbeskrivningbeskri vningbeskrivningbeskrivningbeskrivningbeskrivningb eskrivningbeskrivningbeskrivningbeskrivningbeskriv ningbeskrivningbeskrivningbeskrivningbeskrivningbe skrivningbeskrivningbeskrivningbeskrivningbeskrivn ingbeskrivningbeskrivningbeskrivningbeskrivningbes krivningbeskrivningbeskrivningbeskrivningbeskrivni ngbeskrivning Specifikationer - Lista - Lista - Lista - Lista - Lista - Lista - Lista - Lista |
En lista görs med ul eller ol, därav namnet.
Dock är google ganska bra på att hitta vissa repetivativa saker, t.ex kär jag med en tabell och den visar Google i punktform i sökresultatet. Sedan jag fått förändrat utseende i skresultatet har jag sett uppgång i CTR på sökorden och förbättrats i ranking på flera söktermer. Se exempel hos Google för min sida: http://www.google.se/search?q=site:missatsamtal.se |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson