![]() |
Ännu en gång. Ny design.
Varit sjuk ett par dagar, så blev jag sugen på att designa om min site.
Länk: http://idolayouts.se Kom med all kritik! Tack på förhand! |
Nice, gillar den nya layouten fett mycket bättre än den gamla.
Det är också dags att uppdatera facebook länken väl (som går till en grupp?) Vems citat är det på sidan? Tänker på "Design makes a world of difference" är det ett citat från #Webbdesign, webbutveckling och SEO? Blir lite märklig text i mina ögon. Välkomsttexten känns som den behöver lite mer mellanrum mellan bokstäverna. |
Citat:
Citattecknen tog jag bort. Någon må ha sagt det innan men det är ett citat från mitt huvud som jag kört med i några år i min logotyp. Ska testa det med välkomsttexten. |
Lite meningsuppbyggande fel som jag hittade.
Texten "Välkommen! Jag skapar stilrena, skräddarsydda webblösningar." ska istället vara "Välkommen! Jag skapar stilrena och skräddarsydda webblösningar." Texten i rutan "Välkommen till Idolayouts" tycker jag ska skrivas enligt följande: "Idolayouts är en liten webbyrå med säte i Göteborg som utformar och designar webbplatser med fokus på användarvänlighet, lättillgänglighet och kompatibilitet med webbstandarder och framtidens webbläsare." Annars mycket bra gjort och stilren layout :) |
Jag gillar när en menys element ändrar färg på hover mer än bara själva texten.
Kan vara tex bakgrundsfärgen på den nya designen, eller den blå randen under på den gamla fastän det kanske är lite för stort avstånd dit. Bra struktur på din kod och kul med lite html5 även om det inte är spikad standard, dock bör du inte använda attribut och dylikt som inte längre finns kvar om du nu vill köra enligt den standarden ;) |
|
Jag tycker "Hallå eller!" drar ner det seriösa intrycket.
|
Haha den texten la jag in här om dagen. Den ska bytas. Mycket ska bytas! :)
|
Citat:
Jag hade nog lagt in en slider istället för 3 bilder i en som nu, det tycker jag såg rörigt ut. En slider med sidor du gjort ser proffsigare ut (i mina ögon)... Ljus och fin annars, me like! |
Har uppdaterat lite nu.
Tänkte slänga in någon schysst slider i headern och göra små "drop downs" med mer information när man klickar en viss tjänst under "Tjänster". |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson