WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på libris24.com (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1049966)

Caliber 2011-09-11 19:58

Feedback på libris24.com

Hej!

Jag skulle vilja ha feedback på mitt senaste projekt, en köp&sälj sida för kurslitteratur. Mitt mål med sidan har varit att skala bort all onödig information och behålla det viktigaste samt presentera allt på ett strukturerat och tydligt sätt.

Så kom med synpunkter på allt från design till funktionalitet.

Länk: http://libris24.com

Knös 2011-09-11 21:40

Till synes ser den ut att vara en enkel funktionsmässig sida. Gillar designen starkt. Något jag stör mig lite på är detta:
* Göteborg
* Chalmers tekniska högskola
* Databasteknik I
Det står tre st rader men ingen direkt förklaring vad de innebär. Testade att hovra över ikonerna men fick inte upp någon förklarande text. Någonting som förklarar betydelserna skulle inte skada. Kanske ingenting dödsviktigt.

Caliber 2011-09-11 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av Knös (Inlägg 20417266)
Till synes ser den ut att vara en enkel funktionsmässig sida. Gillar designen starkt. Något jag stör mig lite på är detta:
* Göteborg
* Databasteknik I
Det står tre st rader men ingen direkt förklaring vad de innebär. Testade att hovra över ikonerna men fick inte upp någon förklarande text. Någonting som förklarar betydelserna skulle inte skada. Kanske ingenting dödsviktigt.

Jag håller med, betydelserna kan vara lite otydliga. Har nu lagt in förklarande text som dyker upp när man hovrar över ikonerna.

catch 2011-09-12 15:11

Jag tycker du har lyckats bra med det som du ville uppnå.

Caliber 2011-09-14 16:46

Ingen mer som har några synpunkter? Någon funktion som jag bör lägga till eller ta bort?

Jimmyz 2011-09-23 09:42

Jag tycker att det ser väldigt stilrent och snyggt ut. Man får en trygg och seriöst känsla som första intryck. Dock så tycker jag att du borde fixa en tooltip när man har musen över texten på

* Göteborg
* Databasteknik I

Det kan vara användare som inte riktigt vet att de ska ha musen över bilden för att få upp en förklaring.

Advocacy 2011-09-23 09:57

Aldrig funderat över att du har gjort ett "mindre intelligent val av domännamn" ?

haljan 2011-09-23 15:52

Har du tillstånd till namnet libris24? Finns nämligen en internetbokhandel som heter libris...

P3N 2011-09-23 17:00

Om man nu skall ge sig på och finlira lite... Så skulle jag nog vilja ha texterna "Sök" och "Annonsera" i samma typsnitt/stil/färg som texten "Libris24" logon.
Och det hade nog varit tydligare med lite större fonter på "Begagnad kurslitteratur & studentlitteratur" (tror inte det ändrar stilfullheten om man ökar fonten lite).
Footern kan nog också må bra av lite margin. Gör sig bättre mot de rundade hörnen med en ca 5-15px margin.
Sen hade jag kanske testat hur det blev om man lägger "content" med sänkt skuggning som det är vid "search_panel" (lite vild chansning på den).

Men är iofs bara min subjektiva åsikt :). *Tummen upp*

Caliber 2011-09-23 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av Jimmyz (Inlägg 20418475)
Jag tycker att det ser väldigt stilrent och snyggt ut. Man får en trygg och seriöst känsla som första intryck. Dock så tycker jag att du borde fixa en tooltip när man har musen över texten på

* Göteborg
* Databasteknik I

Det kan vara användare som inte riktigt vet att de ska ha musen över bilden för att få upp en förklaring.

Bra idé! Ska lägga till det i att-göra-listan.

Citat:

Ursprungligen postat av Advocacy (Inlägg 20418477)
Aldrig funderat över att du har gjort ett "mindre intelligent val av domännamn" ?

Jag har gjort ett bra val av domännamn.

Citat:

Ursprungligen postat av haljan (Inlägg 20418523)
Har du tillstånd till namnet libris24? Finns nämligen en internetbokhandel som heter libris...

Internetbokhandeln heter libris, min sida heter Libris24.com och är en annonssida.

Citat:

Ursprungligen postat av P3N (Inlägg 20418538)
Om man nu skall ge sig på och finlira lite... Så skulle jag nog vilja ha texterna "Sök" och "Annonsera" i samma typsnitt/stil/färg som texten "Libris24" logon.
Och det hade nog varit tydligare med lite större fonter på "Begagnad kurslitteratur & studentlitteratur" (tror inte det ändrar stilfullheten om man ökar fonten lite).
Footern kan nog också må bra av lite margin. Gör sig bättre mot de rundade hörnen med en ca 5-15px margin.
Sen hade jag kanske testat hur det blev om man lägger "content" med sänkt skuggning som det är vid "search_panel" (lite vild chansning på den).

Men är iofs bara min subjektiva åsikt :). *Tummen upp*

Tack för dina synpunkter!

Det första och andra förslaget ska jag testa och se hur det passar in med övriga designen.

Angående lite mer margin, visst det kan vara bra med lite mer så det blir luftigare.

Content med sänkt skugga har jag också funderat på men ville endast köra den vid sökpanelen, för att framhäva den biten. Tycker ändå att sökfunktionen och annonsera knappen är det centrala på sidan.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson