![]() |
Sluta med e-bokföring, speedledger.
Funderar på att sluta med e-bokföring, speedledger, och gå över till något bokföringsprogram.
Som det är nu så har jag EF, vet att man kan exportera alla poster och dylikt från speedledger. Är det bara att köpa ett bokföringsprogram och sedan importera allt? Någon som har gjort det eller vet hur det funkar? Tackar och bockar |
Borde gå att exportera SIE filer från speedledger? Är du inte nöjd med dem?
|
Är nöjd med dem, men tänker på kostnaden. Betalar 250 varje månad, 3000 kr per år för tjänsten. Så jag funderar på att sluta använda speedledger och gå över till något bokföringsprogram istället.
|
De flesta bokföringsprogram kostar också i den storleksordningen, särskilt när du räknar in kostnaden för offsitebackup och eventuellt support. Är det bara priset så är det nog tveksamt om du tjänar några egentliga summor på det.
Men visst kan det vara skönt att skippa molnet och ha saker i sin egen miljö. Det ställer lite högre krav på dig (särskilt gällande säkerhetskopior), men det brukar ge bättre responstid och ge ett mer intuitivt gränssnitt att ha program som inte körs i webbläsaren. |
Hej,
Du kan säkert exportera en SIE-fil vilket räcker väl. Att inte köra i molnet när man är så liten som du är ser jag inte som något smart. Är det däremot att cutta kostnader som är intressant så visst kan du byta till Fortnox för cirka 1 000 kr. Du slipper uppdateringar, du slipper säkerhetskopiering, du kommer åt det nästan 24/7 och du har åtkomst vart du än befinner dig. I min värld ett lätt val för det lilla företaget.. Lycka till! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson