![]() |
Tips på bra sätt att ta betalt "in-app" i mobil?
Har en app på gång till iPhone/Android som kommer sälja produkter där man i kassan skulle vilja ha en lösning där användaren enbart fyller i sina uppgifter, och så genomförs köpet (ACCEPT/DECLINE) direkt i appen.
Jag sneglade på "DIBS API" men det verkar som om kortet är anslutet till 3d-secure måste användaren redirectas till bankens sida för att fylla i sin kod. Inte så snygg lösning att sitta i appen, fylla i uppgifter och sedan öppna en browser mitt i allt. Är det någon som har erfarenhet av vad bästa tjänsten för att integrera in-app betalning? Man vill gärna att användaren stannar i appen under hela proceduren. Jag lurade lite på PayPal eller Moneybrookers API:n. Att köra ett call till sin egna server, sen POST:a från den till något extern API och skicka resultatet tillbaka till appen. Frågan är då: Kommer man runt 3d-secure verifikationen i browsern? Alla tips mottages. Tack på förhand. |
Jag tror Apple kräver att all in app purchase går via deras apple-id hantering.
Första träffen på google: http://blog.mugunthkumar.com/coding/...app-purchases/ |
Nej det stämmer inte, och jag är inte heller ute efter "in-app" som att ta betalt via iOS eller Android inbyggda. Främst pga. att dom tar 30% på alla köp! *fkrs*
Du får ta betalt för externa tjänster/varor genom en app. Exempel på detta är t.ex. Hipstamatic, Dropbox m.m. Frågan är bara vad som finns på marknaden idag, och vad som är smidigast. Det kanske slutar i att man får skicka upp en browser... men det skulle kännas lite "b" :( |
Kolla på "Riktiga Vykort", dom använder Auriga och det funkar smidigt (efter första betalningen iaf)
|
Japp, dom kör med ett browserfönster inuti appen. Kändes rätt bra faktiskt. Det kanske är bästa lösningen helt enkelt, och så får man leva med att bli redirectad till 3dsecure.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:03. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson