![]() |
Kalsongkungen - min första webbshop
Att det skulle ta över tio år på webben innan jag öppnade min första webbshop hade jag nog inte riktigt trott; men nu är den klar. (Sajthotellet kan möjligen ses som en webbshop iofs).
Vore trevligt att få in synpunkter på www.kalsongkungen.se. Underligheter i villkor? Fungerar inte i en speciell webbläsare? Det är helt ok att lägga en beställning på prov. Beställningar behandlas bara om de blir betalda. |
Hej,
Snygga foton på kalsongerna skulle nog höja den lite småtrista layouten (sorry) och jag gissar att det även är viktigt för många av kunderna. Personligen skulle inte köpa kläder (ens kallingar) på nätet som jag aldrig sett hur de ser ut "på riktigt". Det positiva med den enkla layouten är att den är lättöverskådlig och det är lätt att navigera. Namnet, dvs "Kalsongkungen" gillar jag. Lite som karamellkungen. Lätt att komma ihåg och sprida. OBS! En länk bruten. Den till: /villkor istället för /kungligavillkor (i högermarginalen). |
Tack för påtalandet. Länken fixad.
|
Hej!
Jag gillar din idé med sidan. "Tyvärr" måste jag säga att det finns en hel del som behöver förbättras om du ska lyckas. Det här är mina personliga tankar om sidan. - Utseendet påminner starkt om en stor Google-Ads. Ingen grafik alls. - Loggan ser oprofessionell ut. Lite ClipArt över den. - Det vore bättre om du hade bilder på riktiga kalsonger. - Stavfel på "Köpevillkor" - ta bort e'et. (Köpvillkor) - Menyn och hela den grafiska designen saknar presonlighet. Jag tror att en cool ungdomlig design skulle kunna locka köpare. - Det är ju cool att man kan köpa 30 par kalsonger för att sluta tvätta. Jag tror inte att nån vill betala 2700.-/mån för detta, men ha gärna kvar det som ett alternativ. Bara för att det är kul. - Du skriver på startsidan att man kan beställa enbart en kalsong om man vill. Men på kalsongsidan står det att de säljs i tvåpack. - Om du vill skulle du kunna korta ner köp-processen samt pack-processen genom att inte låta kunden välja färg. Jag tror inte att färgen i det här fallet spelar så stor roll som om du tex hade sålt kalsonger med tryck på, eller mönstrade. Skriv bara att det är en svart och en i nån av de tre färgerna. - Det framgår inte direkt vad det är för kvalitet. För att betala 150.-/kalsong vill jag ha ett par riktigt bra kallingar, och det måste du kunna motivera. Annars kan jag lika gärna köpa ett 3-pack på H&M för 149.- som dessutom är mönstrade (roligare). Du kan nog göra nått coolt av detta, men du behöver nog fundera igenom vad du vill ha för profil på företaget. Å kolla lite på konkurenter och andra webshoppar för att få inspiration. Lite inspiration: Webbshoppar - http://www.shirtstore.se/ - http://www.tailorstore.se/ Loggor - http://naldzgraphics.net/tag/logo/ // Lycka till |
Jag tycker det är en bra design på sidan för den är enkel och innehåller inte en massa lull-lull som ingen ändå bryr sig om.
Gillar konceptet med prenumeration av kläder, det känns nytt och fräscht. Kanske lite mer beskrivning av materialet, men annars får man som kund chansa lite också, man kan aldrig veta exakt kvalitet när man beställer kläder på webben, man får prova sig fram helt enkelt, man binder ju inte fast sig vid ett åtagande att köpa i framtiden utan man har alltid möjlighet att välja utan press. Det känns som ett av de mest seriösa erbjudanden jag sett här på WN, bra Jobbat Jonny! Mer sånt! Enkel beställning och jag gillar att det är comboboxar för att välja färg och storlek. Saknar min storlek XXXL (3XL) så " får plats. Villkoren tycker jag är otroligt bra utformade, precis som en webbshop ska vara, enkel med justa villkor och inget tjafs med kundenom kronkalle och en massa mysko inkassobolag, bättrre då att betala i förskott och känna sig trygg som konsument. Saknar alternativet att välja helsvarta kallingar, jag vill inte ha pastellfärgade kallingar utan svart rakt igenom. Kanonbra idé att ha "prenumeration på kallingar. Man kan ju beställa 30 par en gång om året om man vill. Borde finnas med ett alternativ hur ofta man ska få nästa erbjudande, nu finns bara ett alternativ så det blri varje månad. Jag kan tänka mig Månadsvis, Kvartalsvis (3 månader mellan), Tertialvis (4 månader mellan), Halvårsvis (6 månader mellan), kanske man skulle ange antal månader i en Comboruta med 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,....24 månader mellan erbjudanden. Då kan man spara pengar genom att köpa mycket på en gång men samidigt ha enkelheten med prenumerationen. |
Citat:
Bilderna är för all del på riktiga kalsonger, men jag förstår vad du menar och det kommer att komma bättre bilder på sikt. Jag har faktiskt lagt en del tid på om det heter köpevillkor eller köpvillkor - båda förekommer även på stora webbplatser. Google visar dock att en majoritet tycker att det inte ska vara något e med så det är ändrat. 30-packet är snarare tänkt som en kul grej. Texten på startsidan är ändrad. I övrigt stort tack för synpunkterna. Det kommer att hända saker på sikt, men nu har verksamheten kommit igång och det var viktigast. |
Tack Conny för lovordandet. Tyvärr tycks det vara svårt att hitta leverantörer av herrkläder i större storlekar än 2XL. Någonstans måste man börja; men tar det fart kommer utbudet givetvis att utvidgas, kanske även storleksmässigt.
|
Grym domän! Jag tycker att designen är lite tråkig.. Ser ut som en design man slängt upp på 5minuter bara för att få upp en sajt för att sedan blåsa folk. OBS!! jag gillar enkel design utan massa krims krams men den får gärna se ut att komma från 2000talet iaf. Tycker däremot att texterna ser bra ut och enkla att förstå.
Jag vill veta varför jag ska köpa dina kalsingar för 150kr st när jag kan få märkeskallingar på uppercut.se för 199kr som jag garanterat vet är bra och känner till. (Som dessutom är snygga...) Ska du lyckas tror jag du får sänka priserna och inte ta så mycket vinst. Bästa kanske är att komma på någon mertjänst som gör att det blir attraktivt att köpa kallingar från dig. |
Jag måste bara fråga, hur tänker du med "ingen inkasso" ? :)
Om en kund inte betalar så struntar du i den betalningen? eller skickar du direkt till kronofogden? Eller har det med "Prenumerationen går till så att du får ett erbjudande att köpa fler kalsonger. Om du betalar kommer kalsongerna på posten och om du inte betalar händer ingenting. " att göra? |
2 stavfel:
Ringa Du kan ringa Kalsonkungen på 08-406 07 00. Faxa Du kan faxa till Kalsonkungen på 08-406 07 01. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson