WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   varning för adsense! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1049059)

Shaaw 2011-07-12 15:32

varning för adsense!

Jag blev avstängd ifrån adsense för mina klick inte ledde till några köp..
Det stod: Vi har granskat våra uppgifter och har fastställt att ditt AdSense-konto riskerar att framkalla ogiltig aktivitet.

Och det räknade dom ut för jag mina klick inte resulterade i nåt sälj.
Och jag antar att det berodde på att jag endast fått kanske 100 klick och reklamen var på min sida hjärnskakning.se och reklamen där inte hade något att göra med hjärnskakningar..

Och nu är jag portad ifrån adsense 4 life. Har märkt att många andra också blivit utslängda från adsense.

Kan nån rekommendera nåt annat program där man får betalt per klick som fungerar som adsense? för nu är mina sidor uppbyggda för klickreklam..

nosnaj 2011-07-12 15:56

Detta får du gärna utveckla. Hur bygger du upp en sida för klickreklam och vad menas med att sidan är optimerad för just klickreklam?

Citat:

Ursprungligen postat av Shaaw (Inlägg 20411289)
för nu är mina sidor uppbyggda för klickreklam..

BarateaU 2011-07-12 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av nosnaj (Inlägg 20411291)
Detta får du gärna utveckla. Hur bygger du upp en sida för klickreklam och vad menas med att sidan är optimerad för just klickreklam?

Begrepped MFA (made for adsense) är nått som myntas ofta. Ofta sidor med en del content (text) som ofta är nyckelords rikt, keyword densetyn kan vara hög för att locka sökmotorer. Sen kan man bygga länkar på (valfritt vis) efter vilken hatt man har på sig så at säga. Sen kan man pusha för sina mfa sidor med länkar för att ge dem bra rankning och möjligen trust hos större sökmotorer, då kan dessa sidor få mer värde då du kan placera länkar till t.ex. egna sidor som du vill pusha i serpen (sökmotorns index).

Typ typ typ typ.

tartareandesire 2011-07-12 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av BarateaU (Inlägg 20411292)
Begrepped MFA (made for adsense) är nått som myntas ofta.

Myntas ofta? Myntas gör väl bara ett uttryck en gång? :)

Det finns tyvärr inget motsvarande som är lika bra som Adsense. Det är väldigt få som blir avstängda helt utan anledning.

Fredrik-s 2011-07-12 17:00

Regga ett nytt konto på exempelvis din sambo, mamma. Sen lägger du inte upp Adsense på de sidorna du tror att du blivit straffad för.

Danski 2011-07-12 17:04

En gissning (utan att veta allt) på varför ditt konto blev avstängt:

-hjärnskakning.se har totalt 0 inlänkar
-hjärnskakning.se syns nätt och jämt på förstasidan på ett sökord med låg volym (hjärnskakning)
-sidan har funnits i två månader
-Du har lyckats nämna sajten i nio olika trådar här på WN och här klickar vi knappast på andras annonser

Utan att anklaga, endast fråga. Var kommer dina klickande besökare ifrån? Råkar inte vara så att det är en stor del du själv?

kippex 2011-07-12 20:12

Ja om du vet hur smart Gs vanliga sökalgoritm är kan du ju tänka dig hur smart deras AdSense-fraud-detection algoritm är när det de facto är pengar involverat.

Då din sida bör ha runt 200 generiska besökare(2900 exact local searches * 4%) generiska besök från google och domännamnet i sig inte lär ha mer än nåt enstaka type-in i månaden kan du ju anta att 100 klick utan någon uppföljning lär tända varenda varningslampa hos G.

Med det sagt menar jag inte att du bottat/genererat trafik/clicks utan kanske bara har väldigt bra meta description m.m.

Finns flera affiliateföretag som erbjuder textlänkar, även om det flesta kör CPA. Hoppas det löser sig.

tartareandesire 2011-07-12 20:33

Se det hela från annonsörens perspektiv också. Om annonserna inte genererar någon försäljning så är de heller inte värda särskilt mycket.

pontus 2011-07-12 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20411293)
Det finns tyvärr inget motsvarande som är lika bra som Adsense. Det är väldigt få som blir avstängda helt utan anledning.

Jag vill hålla med på den punkten. Jag har fått en sida avstäng från adSense, dock fick jag en varning först, möjlighet att åtgärda problemet(7 dagar tror jag) som jag missade och sedan sidan avstängs, har dock mitt konto kvar och fick behålla intjänade pengar. Och felet var mitt!

Hade kunnat skriva något konstruktivare men med rubriken "varning för adsense!" vill jag bara påpeka att min åsikt är att de flesta som klagar på att de blivit avstängda från AdSense generellt inte driver speciellt seriösa sidor alternativt använder fulmetoder för att generera klick...

MRDJ 2011-07-13 08:42

Citat:

Ursprungligen postat av pontus (Inlägg 20411339)
Jag vill hålla med på den punkten. Jag har fått en sida avstäng från adSense, dock fick jag en varning först, möjlighet att åtgärda problemet(7 dagar tror jag) som jag missade och sedan sidan avstängs, har dock mitt konto kvar och fick behålla intjänade pengar. Och felet var mitt!

Hade kunnat skriva något konstruktivare men med rubriken "varning för adsense!" vill jag bara påpeka att min åsikt är att de flesta som klagar på att de blivit avstängda från AdSense generellt inte driver speciellt seriösa sidor alternativt använder fulmetoder för att generera klick...

Google har ett väldigt avancerat system för att hitta clickbots och liknande. Är du helt 100 på att du inte någon gång klickat på din egen annons? En sådan liten sak kan utlösa att man hamnar i Googles "filter"..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson