![]() |
Spelar hosten någon roll, om den är i USA lr Sverige?
Hej,
Om jag vill ranka mot Sverige med en svensk sida som är hostad i USA, blir det svårare att ranka på den svenska serpen då eller? Har läst lite här och där och alla säger så olika. Vissa säger att det är en sån liten skillnad om man har sin Svenska sajt hostad utomlands att det knappt hindrar en från att ranka högt förutsatt bra SEO kunskaper. Ha en trevlig kväll |
Precis som du säger så finns det olika åsikter i frågan. Det som däremot är helt säkert är att svarstiderna påverkas. Det finns normalt sett ingen anledning alls till att inte använda sig utav ett svenskt webbhotell om man driver svenska sidor.
|
Möjligt att det kan ha en viss påverkan. Enligt mitt tyckte så bör man alltid köra svensk host för svenska sajter om man kan, men ingen katastrof om det inte skulle vara så.
Har flera sajter som ligger på utlänsk (amerikanska) hosting som rankar finfint i svenska serpen. |
Citat:
Citat:
Men tack för upplysningarna, grabbar. |
Jag är helt övertygad om att det inte spelar någon roll vart hosten är. Varför skulle det?
|
Citat:
Har hört att svenska sajter som hostas på webhotell i USA laddar lite segare p.ga att hosten är i USA och inte här hemma. Då kanske man får lite krångel i den svenska serpen. |
Citat:
|
Citat:
Men tack så mycket för upplysnigen! :) |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson