![]() |
Hyra webhotell ANONYMT?
Vilka aktörer erbjuder anonymitet på sina webhotell?
Kanske något utländskt som erbjuder .SE domäner ? Då menar jag FULL ANONYMITET! |
prq kanske?
|
sök på offshorehosting eller proxyhosting i google finns massor .
Tror inte det finns någon svensk som erbjuder full anonymitet tyvärr. |
Citat:
Du kan ju alltid försöka med ett fejkat personnummer? Då får du ju "anonymitet" |
Citat:
|
Ja, vad ska man säga, det märks att det börjar bli semestertider :) Problemet med att välja ett sådant företag är att de per automatik blir tämligen instabila i och med en oseriös framtoning. Du kommer också sannolikt att bli mindre anonym än du tror, är det någonstans de som snokar vill snoka så är det just hos sådana hostingbolag. Har du ett behov av anonymitet så bör du tänka igenom en gång extra om det verkligen är någon verksamhet att satsa på då du förmodligen tar en stor risk. Jag skulle lägga energi, pengar och tid på något annat om jag vore du.
|
Citat:
För .SE domäner är det krav enligt registraravtalet att registraren ska förmedla korrekta uppgifter på innehavaren. Det innebär att de uppgifter som .SE har kommer att anses ange den korrekta innehavaren. Om någon då erbjuder proxy för en .se domän så gör de det utan att registraren vet om det. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det tillåtna är om man ber en annan person att registrera ett domännamn i sitt namn och han går med på det, så kommer då den personen att vara ägare och ansvarig, men du kan själv sköta t.ex. webbsidans innehåll. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson