WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Firefox 4. Vad tycker ni om den? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1048439)

xciso 2011-05-28 21:36

Firefox 4. Vad tycker ni om den?

Tja.
Jag installerade FF4 för nån vecka sen. (när den nu kom).
Nu har man väl äntligen börjat vänja sig.
Det som stör mig riktigt mycket är att den inte visar sidor lika som FF3.

Bland annat så öppnar den en ny flik när jag vill kolla på "extrabilder" som folk har lagt i sina annonser på blocket.

Vet inte om jag är överkänslig, men jag hänger där nån timme om dan (ofta kanske mer).. och detta börjar nu gå mig på nerverna.

Finns det nåt jag kan göra åt det? (mer än att gå bakåt i tiden till FF3).
Vad tycker ni annars om den nya versionen?

Sweely 2011-05-28 22:12

Jag HATAR den nya versionen av firefox. Sämst!

Cykelpedal 2011-05-29 01:01

Jag ÄLSKAR den nya versionen av firefox. Bäst!

Tobbe! 2011-05-29 01:19

Citat:

Ursprungligen postat av Cykelpedal (Inlägg 20406871)
Jag ÄLSKAR den nya versionen av firefox. Bäst!

Då är vi två. Bäst!

Endel plugins funkar inte dock, men kommer nog funka inom kort.

Helix 2011-05-29 01:35

IE9 och Chrome räcker gott åt mig.

Att sedan man inte fixat buggen med png-bilder i Firefox 4 som man hade i 3:an är ju bedrövligt. De som har haft versioner under 3.5 och uppdaterat kontinuerligt måste oftast gå in och stänga av color management för att PNG inte skall se förjävliga ut. Detta borde de ha ordnat direkt. Inte många oerfarna använndare som hittar den avstängningen i config-filerna.

Nej, har lagt denna webbläsare åt sidan. Kan ha den för att kolla renderingen av sidor, men använder den inte annars. Den är stabil hos mig och fungerar väl, men hur många läsare kan man ha .... IE9 är enligt mig mycket bra och Chrome är kanon. Gillar dock inte i IE9 att man inte har enskild sökruta kvar som Chrome och Firefox utan har den integrerad i URL-fönstret. Har svårt att vänja mig.

Solaris 2011-05-29 09:49

Jag gillar den, men jag föredrar fortfarande chrome, fast jag tycker nääästan gränssnittet är snyggare i FF4 än i Chrome. Fast bara nästan! :)

Kedi 2011-05-30 19:23

Firefox version 4 är betydligt sämre än version 3 och anledningen är att Firefox ofta slutar att svara samt att det låser sig hela tiden.

jonny 2011-05-31 13:47

Jag stör mig bara på att menyer tycks försvinna och göms på andra ställen, i övrigt inget negativt

tartareandesire 2011-05-31 15:21

FF 4 verkar onekligen bättre på alla sätt och vis, sen tar det ju lite tid innan man vant sig vid den nya strukturen.

Droog 2011-05-31 17:33

Det finns en jävligt irriterande bugg i FF4 som gör att iframes läcker URLen till efterkommande iframes (typ i en procent av fallen). Detta har fört med sig att vi har varit tvungna att lägga in spärrar för våra kunder mot att använda FireFox fyra i vårt system. Buggen är inrapporterad till Mozilla av oss, men de verkar inte ha ambitionen att lösa det i FF4. Dock verkar buggen vara borta i första betan av FF5.

Men pga buggen kan ingen på vårt jobb eller ingen av våra kunder köra uteslutande FF4

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson