![]() |
Surftown - Responstid
Nån som vet hur snabbt surftown brukar svara på supportärenden en sen långfredagskväll/påskaftonsmorgon?
Försöker importera en mysql-db via phpmyadmin på 18 mb men får timeout-fel hela tiden. Måste ha in denna databas snarast möjligt. |
Tveksamt om de har helgsupport. Du får väl vänta till mån-tis. (Osäker på om danskarna har helg på måndag).
|
Citat:
"Mandagen er helligdag eller fridag i en række lande med kristen kulturbaggrund." Får nog vänta tills tisdag. Illa. |
Dela upp databasen i flera mindre delar. Du kan ju importera all tabellstruktur och de tabeller med mycket data kan du ju dela upp i mindre importstycken.
|
Prova http://www.mysqldumper.net/ brukar fungera fint!
|
Citat:
|
BigDump är enklare att använda än MySQLDunper
http://www.ozerov.de/bigdump.php |
Du kan ju prova att zippa databasen det brukar snabba upp importen
|
När jag använde deras premiumsupport senast tog det mer än 24h:
Din verksamhet placeras i den högsta servicenivån, som vi kallar för VIP-support. Det betyder att du hamnar först i kön hos vår supportavdelning, som sitter beredda på att hjälpa er båda via telefon och e-post. Jag antar att de svarar snabbare via telefon. |
Helgsupport och prispressen på webhotell går inte ihop. Lönekostnaderna för att ens
ha en som sitter några timmar på helgen och besvarar mail och telefon kräver givetvis högre avgifter för deras webhotell. Om en billig tekniker kostar 300 kr/h dagtid så kostar han minst 600 kr/h på helgen + ledig dag mitt i veckan som måste kompenseras. De som efterfrågar helgsupport är ni som sitter här idag. På Påskafton när man ska njuta av det vackra vädret och äta gott med nära och kära. Detta är precis vad 99% av Surftowns kunder gör just nu. Den sista procenten är ni som sitter här och hoppas på att få hjälp med sin site. Men samtidigt betalar ni precis lika mycket som övriga 99%. Prispressen med standardpaket av hostingtjänster gör att man tyvärr inte kan förvänta sig mer än man betalar för. Våra kunder som verkligen behöver helg- och nattjour betalar åtskilliga tusenlappar i månaden för detta - utöver de vanliga tjänsterna. De som inte betalar detta får glatt vänta med svar till tisdag. Kritiska fel är en helt annan femma. Men mitt svar gäller vanliga supportärenden. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson