![]() |
Blockera innehåll - CPALead
Godkväll
Jag har börjat kolla på möjligheter till att blockera innehåll på min site som man sedan kan låsa upp genom att göra en survey helt gratis.. Jag har hittat CPALead men har även sett att andra siter har andra content blockeringar precis som CPALead har. De andra content blockeringarna har jag inte hittat vart man kan registrera sig för att få det på sin site, då jag får 404 när jag försöker gå in på URL:en som är i koden för att blockera innehållet. Jag tänkte höra om någon har tidigare erfarenheter av CPALead eller liknande content blockeringar? |
cpalead är väl sådär, blamads är typ det bästa för contentlocking.
Leadbolt är också ganska nice. |
Okey. Har du använt dig av dom? Fungerar det bra att blockera content, är det många som deltar i undersökningarna?
Jag har sett att översättningarna inte är dom bästa på sidorna och då kan man ju bli fundersam om folk väljer att delta i en survey eller inte. |
Är det tänkt till svenska sidor? Då kan du ju köra något svenskt affiliatenätverk och sedan koda egen contentblocker.
|
Nej, jag tänkte ha det på en internationell sida.. det var just för att det går att få erbjudanden anpassade till det landet besökaren befinner sig i som jag fann contentblockeringarna intressanta.
Funderar på om man ska försöka leta reda på något affiliatenätverk som har en survey på engelska som folk från hela världen kan delta i och sedan koda en egen contentblocker som du säger? |
Vet tyvärr inga surveys som gäller internationellt. Det vanligaste som fungerar hela världen över är mobila erbjudanden, oftast iq-quizes
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson