![]() |
Köpvillkor
Tjoho!
Jag håller på att arbeta med en webbutik som jag ganska snart ska lansera och allt är mer eller mindre klart. En av sakerna som återstår är "köpvillkor" och jag undrar om det finns någon hjälp man kan få gällande detta? Har kikat runt på andra webbutiker för att se vad som skrivs, men skulle verkligen vilja ha hjälp med att skriva dessa. Finns det hjälp att få? xD |
en sökning på 'exempel köpvillkor' get bla denna pdf. en bra start till att skriva sina villkor.
|
Det var inte mycket till hjälp. Jag skulle mer än gärna be någon att göra detta åt mig. Jag ger informationen som behövs, sen skriver någon Köpvillkor åt mig.
|
Kontakta en jurist om du vill få de bästa råden :-)
|
Dina köpvillkor är avgörande i relationen mellan dig/shoppen och dina kunder. Det är inte en "text som man måste ha", det är något som ska finnas i baktanken genom hela verksamheten.
Det låter på dig som om du "inte orkar bry dig" och vill att någon snäll farbror på WN ska skriva dem åt dig. Seriöst. |
Håller med RLM_JP.
Affärsvillkoren är en viktig del av verksamheten som man inte kan sköta med vänster hand, du måste lägga ner tid, energi och om du inte har kunskapoen så behöver du lägga ner pengar på att ta hjälp av någon som hjälper dig. Du behöver skriva en affärsplan så du tar dig tid att tänka igenom hur verksamheten ska fungera, då blir villkoren en del av den processen. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson