WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   e-röst.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1047579)

Svan 2011-04-07 22:53

e-röst.se

Är ute efter lite feedback på mitt senaste projekt, e-rost .se Några av funktionerna på e-röst än så länge…

• Skapa omröstningar
Det finns möjlighet att skapa egna omröstningar, för att göra detta måste man dock först vara medlem på e-röst.

• Statistik
För alla omröstningar finns tillhörande statistik. När man skapar sin omröstning ges alternativ om när statistik för omröstningen skall presenteras, hela tiden eller när omröstningen är slut.

• Bjuda in till omröstningar via e-post
Man kan skapa privata omröstningar där endast de som är inbjudna kan delta i omröstningen.

• Bjuda in till omröstningar via domän
Samma som ovanstående fast istället för att ange enskilda e-postadresser kan man bjudna in alla som tillhör en viss domän.

• Lokala omröstningar
Man kan skapa omröstningar knutna till en kommun och endast de som har angivit att de kommer från den aktuella kommunen kan delta i omröstningen.

• Möjlig inbäddning av omröstningar
Omröstningar som är av typen ”Öppen för alla” kan bäddas in på andra webbplatser.

• Möjlig inbäddning av statistik
Från alla omröstningar kan man ta statistik och bädda in på sin egna webbplats.

Skulle uppskatta feedback på allt ifrån de olika funktionerna till design och informationsinnehåll (är dock medveten om det magra urvalet av omröstningar, men som sagt är sidan precis släppt :) )

Jimmit 2011-04-09 16:23

demokonto?

Svan 2011-04-10 13:16

Självklart,

Användarnamn: [email protected] .se
Lösenord: demo

Om möjlighet så tar jag gärna emot feedback på registreringsprocessen också...

Evanion 2011-04-12 14:28

min spontana fråga är 'Vart registrerar jag mig?'
Att ha det under minsida är inte optimalt, lägg en länk på första sidan till formuläret.

Skulle även rekommendera att läsa lite om bra formulärdesign för registrerings formulär. tex på A List Apart gör bara en sökning på 'registration form' på deras sida och du kommer att hitta endel artiklar.

robincox 2011-04-12 17:01

Håller med Evanion, hittade inte vart man skulle registrera sig. Ha en registrera länk i toppmenyn så syns den bättre.

Jag tycket nog att den är lite tråkig, den är för avskalad enligt mig. Men jag är å andra sidan ett större fan av amerikansk design med lite wow element än av avskalad design.

Svan 2011-04-12 21:56

Tackar för feedbacken :)
Har lagt en länk i headern till registreringsformuläret, så nu bör det vara lite lättare att hitta. Dock hänger jag inte riktigt med om vad som behövs göras om i registreringsformuläret, är det uppbyggnaden/layout eller informationsstrukturen som behöver putsas till?

Evanion 2011-04-12 22:42

nej nej, det var inget fel, det jag syftade på var användarvänligheten med att ha en länk eller ev formulär på första sidan för registrering.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson