![]() |
Webbyråguiden.se
Nu har vi nylanserat Webbyråguiden.se med ny design och förbättrad funktionalitet.
Webbyråguiden är en katalog med svenska webbyråer sorterade efter kategorier, län, kommun med mera. (Är du webbyråägare är du välkommen att registrera din webbyrå på http://www.webbyråguiden.se/addcompany.php) Vi söker nu feedback på allt ifrån design till funktioner! Ta gärna en titt och säg vad du tycker. Ps. Webbsidan fungerar inte i Internet Explorer, men detta är vi medvetna om och jobbar på att lösa problemet. |
Kul!
Borde det inte finnas med länkar till respektive webbyrås hemsida? Det känns ganska relevant att visa den informationen. Knappen "Sök webbyrå" ligger rätt tajt kanten, kanske lägga en liten marginal under denna? |
Citat:
Hej btw, jag e Tobias, Det är Jag och viktor som driver sidan. |
Jag minns att jag läste den förra tråden, en hel del vettig kritik där. Men.. vad har ni gjort förutom att ändra designen? Såvitt jag kan se är många utpekade brister fortfarande kvar? Det är lite stön och suck-varning..
Upprepar ett par tips från den gamla tråden samt ett par nya från mig: Lägg till val för 'alla kommuner' (borde vara default). Ta bort tomma kommuner och län. Om ni inte vill ta bort dem: skriv ut antal webbyråer, (0) etc, för varje. Det behövs en 'bläddra-funktion' jämsides sökfunktionen, för kategori, plats och gärna lite allt möjligt.. Alfabetiskt kanske? Det känns inte alls som en katalog som det är nu.. Skippa form-submit "kontakta nu"-knapp som saknar statustext och inte alls innebär det man tror. Skriv ut www-adressen läsbart och med en helt vanlig länk (alt. kombinerat med js om ni vill öppna i nytt fönster). På varje webbyrå-sida: visa vilka kategorier webbyrån finns under (gärna länkat till kategorin, se tips om bläddra-funktion ovan). Det saknas information om vad stjärnorna/betyget innebär. I en listning/sökresultat står det till höger ett antal betyg som inte alls stämmer med vad som finns under kundutlåtanden. |
Diggar att ni själva har bäst betyg och kommer först med 5 betyg, men när man kollar på fliken kundutlåtanden så har ni inga kundutlåtanden...
|
Citat:
|
Med handen på hjärtat är sajten fruktansvärt ful och ger inget seriöst intryck alls.
Logotypen har en väldigt tråkig och "dammig" grön färg. Skuggan både bakom det gröna och bakom texten är på tok för hård. Välkommen-pratbubblan är pixlig, har ingen vidare bra färg och innehåller ett återkommande grafiskt fel nämligen text med vit border på. "Sök webbyrå" är det enda som faktiskt ser bra ut på sidan och jag tycker att ni borde utgå mer från den stilen på övriga element (nu menar jag inte knappen "Sök webbyrå" utan rubriken). |
Citat:
Hur du menar med att sidan ser oseriös ut kan jag inte greppa dock, anser själv som webbdesigner (sen 2002/2003) att den ändå håller en stil som ger en känsla av en modern sida som inte valt att gå efter hitta.se och Eniro.se ideal. Text med vit border är vad jag skulle vilja kalla ett återkommande sätt online för att skapa en rolig och "mysig" text, men det skall givetvis inte vara där sen. Utveckla gärna "oseriös". |
Jag kan nog inte annat än att hålla med. Det är en väldigt ful sida, i behov av att anlita en webbyrå kanske? ;)
|
Citat:
Den ser oseriös ut då all grafik ser amatörmässig ut och man får inte intrycket av att det ägnats vidare mycket tid till sidan. Text med vit border på det sättet ni gjort ger inte alls någon "mysig" eller "rolig" effekt dessvärre. Hitta.se är en väldigt tråkig sida och Eniro kanske inte är mycket att hurra för heller - men jag anser ändå att ni gott kan snegla lite på Eniro när det gäller modern grafik. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson