WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ta betalt för erotiskt innehåll via kort (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1047393)

Knasti 2011-03-28 20:32

Ta betalt för erotiskt innehåll via kort

Någon som kan tipsa på något som man kan använda för att ta betalt via kort. Jag har erotiskt innehåll på min sida och vare sig Payson eller Paypal tillåter erotiskt innehåll.

Gudars, det tar väl inte lång tid innan mo-sms också kommer och fular sig...

Några tips? I värsta fall får det vara någon utländsk tjänst.

Suck...

Knasti 2011-03-28 21:36

Hmmm...

CCBill och Paynova verkar lovande.

Skall kolla upp mera och återkomma. Är säkert många som skulle behöva veta.

knullis 2011-03-29 07:13

ccbill är ett av de vanligaste för just betalporrsidor internationellt.

Knasti 2011-03-30 10:36

Tyvärr tillåter inte Paynovas policy dig att arbeta med dem om du erbjuder erotiskt material.

Alltså, CCBill är för tillfället det enda alternativet. Detta vore onekligen något att satsa på. För den som har enorma summor att spendera.

Bjorne 2011-03-30 12:25

SegPay är nice. Btw, fixa din signatur litegranna...

simals 2011-03-30 22:47

Epoch och Verotel har du ju också.

Knasti 2011-03-31 18:27

Någon som har erfarenhet utav SegPay?

De är en del utav CommerceGate och CG har t.ex. liveJasmin, Hustler, Twistys etc.

Men men, jag skulle nog ändå vilja fråga runt lite grann om erfarenhet från folket här på WN.

Om ni har någon annan betalprocessor, vad gjorde att ni fastnade för just den processorn?

Knasti 2011-03-31 19:31

Hmmm...

Verotel verkar ju vara riktigt lovande!

De finns i Europa, har inga uppläggningskostnader ("setup fees") och de tar 14% för transaktionssumman $0-1000.

Inga avgifter för chargebacks (dvs. om någon av dina kunder ändrar sig och vill ha sina pengar tillbaka.)
[RED. De gör dock ett påslag på varje transaktion om du överskrider en viss procentandel chargebacks. Synd.]

Det bästa av allt är nog ändå att de inte kvarhåller en del (mellan 5-10%) utav dina pengar i närmare ett halvt år innan du får ut dem.

Skall jämföra Verotel och CCBill coh sedan besluta (ifall jag inte hittar någon annan)

RED. Tusen tack, Simals! Jag går nog på Verotel, mest för att de inte håller en del utav ditt arvode. Nu är det bara att kolla om programmeraren kommer att ha några problem med Verotel.

Än en gång tusen tack både Simals och alla som tagit sig tid! Uppskattas mycket och hoppas denna tråd kan hjälpa andra som undrar.

knullis 2011-04-01 10:03

hmm jag körde ccbill på mina betalsiter en gång i tiden fungerade smidigt, nu är jag inte 100% men jag har för mig verotel var petigare gällande material på sidan. alltså var tvungen att visa upp licenser på samtliga bilder osv. ? kolla upp det iaf kan minnas fel, men nånting var det som var enklare med ccbill

Knasti 2011-04-01 17:14

Hej Knullis!

Ja, du har rätt, Verotel är lite noggrannare vad gäller vilket material som du har på din sida.

Men, det gäller material som uppenbart inte tillhör dig. Kravet från dem är att materialet inte skall vara vattenmärkt eller på något sätt ha något sigill.

Annars verkar det inte vara något problem. Väntar dock på att de skall ta en titt på min hemsida och kontrollera den.

Du skall ha ett STORT tack för att du påpekade detta för mig!:D

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20400592)
hmm jag körde ccbill på mina betalsiter en gång i tiden fungerade smidigt, nu är jag inte 100% men jag har för mig verotel var petigare gällande material på sidan. alltså var tvungen att visa upp licenser på samtliga bilder osv. ? kolla upp det iaf kan minnas fel, men nånting var det som var enklare med ccbill

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson