![]() |
Feedback, företagssida
Hejsan,
Satte mig ner igår och började pilla på en ny site för min firma. Har bett några kollegor i branschen ge mig lite feedback och alla har bara sagt att den ser bra ut. Alltså inget konstruktivt på vad som kan förbättras. Någon med bra ögon kan väl slänga ett snabbt öga och ge mig lite tips, det skulle uppskattas. http://wellox.com/ |
Några förändringar jag spontant gärna skulle se:
- grafiken känns lite tråkig och "clip art-ig", köp hellre in något lämpligt från istockphoto eller varför inte bara fota er själva? - fräschare logga utan speglingseffekten - lite större avstånd horisontellt mellan textkolumnerna högst upp - det framgår inte exakt vad ni kan bistå med och vilka era styrkor är - "Det vi är stolt över" ska vara "Det vi är stolta över" |
Citat:
|
Vänstercentrera rubriktexten och ge sidan mer andrum. Tror det hade blivit väldigt bra om du la till lite padding/margin till rubrikerna. Lite mer line-height, samt ljusare färg till brödtexten.
En så kallad "back-to-top" knapp hade vart bra när man inte har någon annan navigation på sidan också. Väldigt snyggt med kartan! "Lämna över projektet till oss så ser vi till att er hemsida följer dagens standarder och med bra säkerhet." Använd gärna mer Heading-element och paragrafer istället för < /br> . |
Djungel stavas med inledande "d" ;)
|
Sitter pillar för fullt så keep em coming!
@bjornstrom Sannerligen, haha. Tackar! @daniel.s Tackar för alla bra tips. |
Tyckte översta delen var lättläst, men mycket negativa ord i texten, det kan optimeras så du fokuserar på vad du kan göra för kunden i stället för att klaga på någon annan, det är ALDRIG bra i marknadsföringssammanhang, det skapar en negativ eftersmak, när man är sarkastisk eller negativ i sin marknadsföring. Var alltid trevlig i tonen, klaga aldrig.
Sen längre ner på sidan så kommer helt andra bakgrunder som helt saboterar intrycket av en seriös verksamhet. Ta bort detta helt. Kontaktuppgifterna i sig bör finnas med men med samma ljusa och fina layout som du har längst upp på sidan. Referenssidorna kan du lägga upp som en länk eller annan flik så man når dem lätt , men inte att de ligger direkt på första sidan. Håll sidan lika enkel som den översta sektionen. |
Citat:
Men förstår inte riktigt varför det skulle ge fel intryck att ha en sådan bakgrund? Tanken är att man enkelt ska kunna se att de olika sektionerna har olika innehåll och betydelse. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson