![]() |
Problem med och visa css kod i IE?!
Hej har stött på ett problen på min wordpress baserade hemsida (www.fragakocken.com).... Verkar som om internet explorer inte vill lyda mina css koder och därför ser sidan ut som skit i IE! någon som vet varför det blir så?
På förand tack // Kocken |
Sidan var otroligt seg att ladda. Kanske är tillfälligt eller endast hos mig. Helt orelaterat men ändå.
Sedan; varför har du så mycket skit i sidan? Sjukt många inlänkade css-filer och inlinestyles som skriver över (som det ser ut) befintlig css. Helt onödigt. Iaf så är en spekulation att de som byggt wp-temat att de inte tagit höjd för IE eller att flera css-regler krockar så IE får spel. Vad göra åt det; Antingen inget, eller försöka hitta vart det blir fel i IE och lägga till specifika css-regler för IE som fixar det. |
Ett väldigt bra exempel på hur man INTE ska använda Wordpress. Alla plugins gör att din sida blir väldigt trögladdad. Du har som allstars påpekade en massa css-filer som ingen här kommer orka traggla sig igenom. Om du nu ändå vill fortsätta på det här viset så är det enklaste att installera om allt steg för steg och se när IE-problemen dyker upp. Då har du iaf lokaliserat probleme(t/n).
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson