WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Skv iPhone app (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1047285)

MRDJ 2011-03-23 04:12

Skv iPhone app

Jag vaknade tidigt idag så jag kikade runt lite och hittade att skv har lanserat en Ny iPhone app, intressant tycker jag och laddade hem den.

Dock Blev jag väldigt förvånad när jag möttes av följande text I appen:

Tjänsten är stängd!

Tjänsten har öppet alla dagar kl. 07.00-03.00.

Öppettider på en iPhone app var nått helt nytt :)

iostream 2011-03-23 04:51

Hela Skatteverkets hemsida har väl öppettider för att göra något? Rätt skrattretande :)

Anders Larsson 2011-03-23 09:44

Yes, flera av deras tjänster har öppettider. Orsaken är att de vill stänga ner under tiden de kör sina transaktioner. Även banker etc stänger ju ner sina tjänster över natten, när de kör sina transaktioner, så det är inget konstigt.

Det klart att det hade gått att hålla det öppet, men är det värt den extra kostnaden?

youheardit 2011-03-23 11:28

Lite dåligt byggd "app", är en webbapplikation i jquerymobile de byggt och bar gjort en iframe i en app som de senare kallar mobilapp.

Säkrare system kanske jag kan hålla med om dock... men inte proffsigt.

MRDJ 2011-03-23 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit (Inlägg 20399051)
Lite dåligt byggd "app", är en webbapplikation i jquerymobile de byggt och bar gjort en iframe i en app som de senare kallar mobilapp.

Säkrare system kanske jag kan hålla med om dock... men inte proffsigt.

Många appar som funkar så, tyvärr.

Anders Larsson 2011-03-23 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av MRDJ (Inlägg 20399071)
Många appar som funkar så, tyvärr.

På vilket sätt är det tyvärr, om det fungerar? Är det någon funktionalitet som du saknar?

MRDJ 2011-03-23 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20399110)
På vilket sätt är det tyvärr, om det fungerar? Är det någon funktionalitet som du saknar?

det är väll mer att man förväntar sig att det skall vara en app och inte en webbapp,
att en del av innehållet går att använda offline t.ex.
många gör ju en app, där dem inkluderar en browser och sedan publicerar den på app store bara för att man inte kan publicera webbapps på app store.

men det kanske var fel av mig att säga "tyvärr" :) finns ju faktiskt en hel del bra appar som är helt webbasserade.

youheardit 2011-03-23 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av MRDJ (Inlägg 20399114)
det är väll mer att man förväntar sig att det skall vara en app och inte en webbapp,
att en del av innehållet går att använda offline t.ex.
många gör ju en app, där dem inkluderar en browser och sedan publicerar den på app store bara för att man inte kan publicera webbapps på app store.

men det kanske var fel av mig att säga "tyvärr" :) finns ju faktiskt en hel del bra appar som är helt webbasserade.

Håller med dig. Tråkigt att man vill kalla det App och så kan man inte använda den i offline-mode, dessutom är det mycket segare och inte skv's server är kraftig, när jag testade appen kändes det väldigt segt men är nog mycket mer säkrare dock.

Anders Larsson 2011-03-24 09:03

Fast visst hade det gått att lagrat data offline även i en webbapp? Så egentligen är problemet att de inte utnyttjat tekniken fullt ut.

youheardit 2011-03-24 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20399220)
Fast visst hade det gått att lagrat data offline även i en webbapp? Så egentligen är problemet att de inte utnyttjat tekniken fullt ut.

De förstör ju för apple med att lansera en som de vill kalla "app" och kvaliten på denna webbapplikationen är kass för safaris javascript-motor inte alltid hänger med.

Apple ser ju nog hellst att man bygger den som app och inte som webbapp.

"Fuskbygge"

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson