WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Loopia struntade i att förnya domän, men tog betalt iaf! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1047278)

BoXon 2011-03-22 21:13

Loopia struntade i att förnya domän, men tog betalt iaf!

Ja dom tjänade ju 79:- i förnyelse avgift som jag betalade över en månad innan att domänen i fråga skulle löpa ut. En domän som jag köpt för att starta ett företag med, nu står jag här som ett fån och någon annan äger domänen som jag betalt för.. Tack Loopia!

Ara 2011-03-23 09:08

vilken domän rör det sig om? och vad säger loopia

tartareandesire 2011-03-23 09:25

Be om en förklaring vad som hänt.

Sedan tål det att påpekas ytterligare en gång att det enda sättet att vara 100% säker på att domäner förnyas är att kontrollera detta själv för varje enskild domän och varje förnyelse. Detta gäller oavsett registrar och TLD, liknande har hänt de flesta och kommer garanterat att fortsätta hända. Att se till att domänförnyelser och backup fungerar är två gyllene regler som alla i branschen bör följa men som många tyvärr uppmärksammar först när ett missöde inträffat.

MRDJ 2011-03-23 10:12

Citat:

Ursprungligen postat av BoXon (Inlägg 20398975)
Ja dom tjänade ju 79:- i förnyelse avgift som jag betalade över en månad innan att domänen i fråga skulle löpa ut. En domän som jag köpt för att starta ett företag med, nu står jag här som ett fån och någon annan äger domänen som jag betalt för.. Tack Loopia!

har du mailat / ringt dem? och vad säger dem?
Jag har många domäner hos Loopia och det har fungerat fint för mig.

overlake 2011-03-23 10:23

Har domänen precis löpt ut?

Jine 2011-03-23 11:30

Typiskt loopia-problem, även om Binero haft liknande issues.

tartareandesire 2011-03-23 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av Jine (Inlägg 20399052)
Typiskt loopia-problem, även om Binero haft liknande issues.

Det stämmer inte för fem öre. Har, liksom flera andra, gjort åtskilliga förnyelser genom Loopia och exakt 0 av dessa har misslyckats. Visst har säkerligen misstag begåtts några gånger men att påstå att det skulle vara typiskt Loopia är helt galet. Givetvis blir det också fler missar på större företag. Känns inte helt rätt att du ger dig på en konkurrent på det viset.

AnOnYmUs 2011-03-23 12:16

Om du inte vill lägga ut namnet, kan vi då iallafall få reda på vilken toppdomän det gäller? .SE? .NU?

Jine 2011-03-23 12:34

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20399055)
Det stämmer inte för fem öre. Har, liksom flera andra, gjort åtskilliga förnyelser genom Loopia och exakt 0 av dessa har misslyckats. Visst har säkerligen misstag begåtts några gånger men att påstå att det skulle vara typiskt Loopia är helt galet. Givetvis blir det också fler missar på större företag. Känns inte helt rätt att du ger dig på en konkurrent på det viset.

Sök igenom Loopia-trådarna lite och så hittar du fler som råkat ut för samma sak.
Jag har väl haft ett femhundratal domäner under senaste 4åren hos Loopia, och bara EN av dom förnyelserna har misslyckats, det var dock på en skräpdomän. Pengarna krediterades rätt snabbt dock.

MRDJ 2011-03-23 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av Jine (Inlägg 20399069)
Sök igenom Loopia-trådarna lite och så hittar du fler som råkat ut för samma sak.
Jag har väl haft ett femhundratal domäner under senaste 4åren hos Loopia, och bara EN av dom förnyelserna har misslyckats, det var dock på en skräpdomän. Pengarna krediterades rätt snabbt dock.

Hur kan du då säga att det är ett typiskt Loopia-problem?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson