![]() |
Visa WordPress sidebar/header på annan sida
Oki kan börja med att länka till källan där jag hitta infot.
http://www.hongkiat.com/blog/display...-non-wp-sites/ Alltså gäller de "display wordpress sidebar on other non wordpress sites". Har ett forum där jag vill att Wordpress sidebaren och headern och möjligen footern också skall synas, så de känns som att de är samma sida och inte individuella en för wordpress och en för forumet. Hur som haver, har kommit så långt att sidebaren/widget baren dumpas till en cache fil, så man inte behöver belasta servern extra mycket bara för att ladda wp moduler i onödan. Nu till min fråga, hur bakar jag in detta på bästa sätt i min nuvarande forum template, tar jag och kör ctrl-c och klistrar in i templates så laddas de självklart, då jag klistrar in allt, men jag vill ju inte behöva göra de varje gång en förändring sker. Och jag är inte helt 100 på detta med kodningen, vad jag kan och inte kan göra med koderna. Här är ett litet snipp exempel ur cache filen som skapas och raderas och skapas igen om nått ändras. PHP-kod:
PHP-kod:
|
Alltid kul att hjälpa till oavsett vad här i livet, men man hoppas ju på att verkligen kunna hjälpa till och inte bara snacka "brajj".
En sak som jag inte förstår är hur har du tänkt och ladda inehållet i right-sidebar om du inte har den informationen som finns i WP databasen? Kopplar du databasen extern eller hur då? Eller är detta "cache" filen du snackar om? :) Min hjärna är helt off för kunna läsa flera sidor om detta. |
Citat:
Den är inte kopplad till WP databasen, utan så fort nått nytt inlägg skapas eller widgets ändras osv så skall den skapa en cache fil. Har testat att bara trycka in koden från cache filen i forum templaten och då presenteras samma info som sagt, men den har ingen "ryggrad", dvs CSS'en för WP'en följer ju inte med i forum templaten, så de måste jag lösa. Så. # lösa laddning av cache filen i forum templaten auto # lösa css "ryggraden" delen för cache filen så de presenteras korrekt # dricka 12 öl och andas ut # cache testet jag gjorde var för widget/sidebaren så måste göra samma för headern Så frågan är, hur tar jag med mig de delarna av CSS'en som fixar header/sidebar strukturen. Och kan jag använda någon kod för att ladda delar av cache filen, så det är dynamiskt. Typ att <ladda sidebar> Innehållet </ladda sidebar> så att den går och hämtar innehållet i sidebar som finns i cache filen. Känner lite att jag målar in mig i ett hörn, någon annan som tycker de också? :) |
Jaha, nu börjar jag förstå. Tack för förklaringen (ju mer jag lär mig desto mer inser jag hur lite jag vet) :)
Själv har jag pillat lite i xhtml/css innan och gör det forfarande, då och då.. Och då tänkte jag, kan inte du använda dig av ( < link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://www.dinsida/themes/style.css" /> ) eller något? Eller pratar jag lite "Brajj" nu ? hah. :) Nä, nu blir det käk. Dock är detta intressant att följa så vi hoppas på att andra som kan lite mer än mig får svara! :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson