WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hur ta betalt-testa en produkt? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1047207)

Captcha 2011-03-18 13:36

Hur ta betalt-testa en produkt?

Har hittat en produkt som jag kommer testa och se om det finns en efterfrågan på, men samtidigt vill jag ändå erbjuda en seriös betallösning utan att behöva binda upp mig på något vis. Går det?

Vebut 2011-03-18 13:56

Beror väl på leverantören? Eller missförstår jag din fråga?

qson 2011-03-18 13:57

Payson kanske?

kalasboll 2011-03-18 14:35

Jag förstår det som att han vill ha en e-butikslösning med vettiga betallösningar men utan bindningstid till varken e-butiksleverantören eller till leverantören av betalsystem.

Captcha 2011-03-18 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20398379)
Jag förstår det som att han vill ha en e-butikslösning med vettiga betallösningar men utan bindningstid till varken e-butiksleverantören eller till leverantören av betalsystem.

Precis, jag vill ju endast prova och se om produkten faktiskt säljer först.

NuCo 2011-03-18 16:01

Då ska du kolla på Payson och välja något shoppingsystem där du kan installera deras modul. Då är du snabbt igång och behöver inte bry dig om några månadskostnader.

captaindoe 2011-03-18 16:34

Mitt förslag skulle vara att skapa en sida som erbjuder kunden den produkten, och när kunden trycker på Köp, så kommer han till en sida (som du har statistik på), där det står något om att produkten är för tillfället slut, men att de kan fylla i sin email adress så hör ni av er när ni har fått in produkten.

På så vis kan du se hur intresset är, och därefter bestämma sig om det är en lönsam niche.

Dalish 2011-03-22 01:23

Citat:

Ursprungligen postat av captaindoe (Inlägg 20398401)
Mitt förslag skulle vara att skapa en sida som erbjuder kunden den produkten, och när kunden trycker på Köp, så kommer han till en sida (som du har statistik på), där det står något om att produkten är för tillfället slut, men att de kan fylla i sin email adress så hör ni av er när ni har fått in produkten.

På så vis kan du se hur intresset är, och därefter bestämma sig om det är en lönsam niche.

Jag tycker personligen det var ganska korkat, tänk så tänker dom äsch då orkar jag inte bry mig, tänk om 100st gör så och han tar 1000:-/per produkt.
då har han alltså förlorat 100000:- det känns ganska oklokt måste jag säga :S

Men jag ska inte klaga, ville bara påpeka det. Men förstår hur du menar, men det fungerar ju inte riktigt i logiken, fungerar sägert teoretiskt.

Använd payson eller paypal, Paypal använder ju snabb kassa, du kan lägga 1 produkt i den, sen går kunden vidare.

Mvh Robin

captaindoe 2011-03-22 09:08

Jag håller inte med, jag tycker det är ett väldigt bra sett för att få reda på om produkten man har valt är bra att investera i utan att börja spendera pengar.

Om man ska skapa en ny produkt, eller börja köpa in ett lager så kostar det otroligt mycket pengar. Låt oss säga att det kostar 500kr / produkt, och han köper in 100st. Då har han alltså spenderat 50,000 kr innan han vet att om produkten ens kommer att sälja.

Om han gör så som jag sa innan, slipper han spendera dessa 50,000kr och ändå få reda på om produkten skulle löna sig. Om 100st människor var intresserade av att köpa produkten, så kommer det definitivt komma fler människor som är lika intresserade.

Så jag ser det inte som att han har förlorat 100,000kr om några människor skiter i att fylla i intresseblanketten, jag ser det som att han har valt den säkra vägen framför den osäkra och på så vis vet att när han spenderar dessa 50,000kr kommer han gå i vinst.

kalasboll 2011-03-22 11:44

Problemet, captaindoe, är att du riskerar gå miste om väldigt många potentiella köpare. Jag har aldrig skrivit upp mig på en lista för att få veta när en produkt åter finns i lager utan då vänder jag mig istället till en annan butik eller bara glömmer bort det. Det finns alldeles för många spontanköpare som bara "mjää då struntar jag i det" om produkten inte finns tillgänglig i just precis den sekunden.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson