![]() |
PHP/ASP programmerare sökes
Tjena.
Jag har en idé om en online-tjänst jag vill utveckla. Den är inte originell i sig, men kommer förhoppningsvis i jämförelse med liknande tjänster att framstå som inte bara lättare att använda utan smartare också. Vill inte gå in på allt för mycket här utan ser helst privat konversation genom PM som ett bättre alternativ. Jag tror starkt att denna tjänst kommer kunna generera pengar, men betalning är inget jag kan erbjuda i nuläge - istället är du som hjälper mig med på resan och vi delar 50/50 på eventuella framtida inkomster. Jag behöver hjälp av dig som kan ASP och PHP, jag är själv designer och ringrostig/dålig på egentligen all programmering som inte är HTML. |
Vad grundar du valet av PHP på om du själv inte programmerar?
|
Citat:
|
Jag brukar inte vilja lägga mig i sånt här, men jag tipsar dig att välja antingen ASP eller PHP. Blanda tekniker kan skapa problem, om inte nu så kanske i framtiden.
Du gör ju givetvis som du vill, men det är min rekommendation baserat på erfarenhet. Det mesta du kan göra i PHP kan du göra i ASP och vice versa. |
Citat:
Du borde låta utvecklaren välja språk, då personen i fråga förmodligen har bättre koll. |
Citat:
|
Du bör absolut INTE välja gammal klassisk ASP, om det nu var det du menade :)
|
ASP i all ära. Men utvecklande av asp bör ju vara straffbart.
Okej med underhållning av befintliga sidor och utveckling av dem som inte arbetar professionellt. Tror du menar asp.net... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:29. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson