![]() |
Val av mobiltelefon - Hjälp
Tja,
Har kommit till en punkt där det är dax att byta telefon. Nu är det dock så att jag sitter i valet mellan 3olika telefoner.. Samt mellan Andriod pch IOS.. Jag programmerar inte, utan är mer en technisse. så behövs inte va för att man ska kunna skirva php på telen :P Lurarna jag funderar på är Nexus S, LG Optimus 2X och sist med inte minst Iphone4 32gb Vad hade ni valt och motivera gärna med. Tack på förhand :) |
Desire HD då? :)
|
iPhone:
|
iPhone 4 eller vänta till nästa som antagligen släpps i sommar (iPhone 4S antagligen ;) )
Varför? 1. Gränssnittet är underbart. Det är stilrent och svarar direkt när man petar på skärmen. Dessutom inte en massa jäkla flikar och grejjer man ska peta i små hörn för att få fram rätt vy. Lås upp telen och du har din hemskärm med alla appar, pang bara :) 2. Det finns en jäkla massa appar. 3. Känns verkligen gedigen i kvalitén. 4. Mindre risk för virus (Yes, I said it ;) ). Men då får man ju även med Apples "inlåsning" med app-store osv. Något som jag själv inte lidit av hittills. Förutom när jag hade iPhone3G som inte hade multitasking. Men det var ju av en anledning :) Den blev rätt seg när jag jailbreakade den och körde multitasking. Meeen.... En Android är säkert bra också. Dock har jag inte gillat någon jag har testat än så länge. |
Jag hade valt Android och av dina mobiler Nexus S då den har vanilla och därav får uppdateringar snabbt.
Den har dessutom all hårvara som Android 2.3 kan utnyttja t.ex. NFC osv. Ska du koda något för mobilen eller ska du bara använda den och ladda hem befintliga appar? |
Citat:
Iphone går ju bort direkt då det är en leksaksprodukt a´la Apple. |
Citat:
Innerst inne vill ni alla ha Apples godsaker. ;) |
iPhone har ju fruktansvärt tråkigt UI jämfört med t.ex. HTCs "Sense" och är i princip identiskt med Samsungs. Så förstår inte riktigt varför iPhone skulle vinna på det planet.
|
iPhone - Få en väl fungerande telefon utan innovativa lösningar utan där allt är logiskt och enkelt och bli styrd till 100% av vad Apple tycker.
Övriga telefoner bjuder på roliga och nytänkande lösningar med ett öppet sinne för vad användare och övriga människor tycker och tänker. Ibland kanske inte allt är lika genomtänkt som Apples produkter men man får annat i gengäld. Själv har jag en iPhone 3GS och är väl rätt nöjd om man bortser från att inte högtalaren i telefonen fungerar och jag tvingas använda headset hela tiden. Sambon han en HTC Desire och vissa prylar i den är jag allt lite avundsjuk på, men måste medge att apples användande är mer genomtänkt med min iPhone men dock mer låst som sagt ovan. Vore det inte för att Telenor gav mig en iPhone på köpet skulle jag troligen valt HTC eller annan android. |
Citat:
Ta tex Apple Mail som ett exempel, skulle gissa på att kanske 25-30% av våra kunder är appleanvändare, vilket borde göra att dom står för 25-30% av frågorna hur man sätter upp sin mail. Men istället så står appleanvändarna för kanske 75% av frågorna av den typen. Inget fel i sig att be om support, det betalar man ju för. Det är mest bara lustigt att det är så snedfördelat att "lättanvända Apple" genererar mest support. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson