![]() |
Binero - registrerad domän ej registrerad
Registrerade nyligen en domän hos Binero och betalde online med Kort. Jag fick kvitto från dem att den var betald. I och med att jag flera gånger tidigare har gjort samma sak utgick jag från att allt var okej.
Idag när jag av en slump kontrollerade domänen såg jag till min förvåning att den fortfarande var ledig trots att pengar var dragna sedan 1.5 månad. Är det någon mer än jag som råkat ut för samma sak? |
ofta, man får hålla koll på dem när man ny reggar.
|
Det är ju skandal att de säger åt kunden att kunden själv bör kontrollera att det registreras, som om man inte kan lita på Binero.
Kan man då inte hävda att de beter sig oansvarigt mot kunden och därmed inte uppfyller avtalet som de så ofta hänvisar till, varje gång de gör bort sig? |
Binero har vid upprepade tillfällen haft problem med detta. Det har tagits upp ofta här på wn, trots det verkar de inte ha åtgärdat felen.
|
Okej, trist att det är så många som har problem med dem. Det känns väldigt osäkert när de inte tar ansvar. En webbsite kan ju vara ett företags levebröd och de kan mer eller mindre radera företagets inkomster utan att kunden har någon som helst möjlighet att få kompensation eller upprättelse.
Om de är årets webbhotell två år i rad, hur ser då servicen ut hos andra webbhotell..... |
Nu kan jag ingenting om Königweb fall eller vad det rör för domän men kan ge generella råd om man har problem med oregistrerade .se domäner trots betalning.
Så om är det en .se domän det handlar om ovan kan det vara värt att ta upp med .SE att Binero inte följer registraravtalet. Som registrar ska givetvis följa det avtalet. Tänker främst på följande stycke: Citat:
|
Najk: De skulle nyregistrera en domän åt mig. Det är med andra ord inte en som jag haft sedan tidigare. Jag registerade ytterligare domäner 4 dagar senare och med dem var det inga problem alls.
Enligt det du citerar är de ju helt och fullt ansvariga för det problem som uppstått och att kräva ersättning för förlorad arbetsinkomst är rimligt |
Det var efter såna här problem hos Binero som jag bytte (det + 10 andra problem). Känns fruktansvärt opålitligt att man alltid ska behöva sitta och dubbelkolla domänköp som ska vara gjorda (även om man kollar de viktiga ändå).
|
Köpte en .EU domän för snart ett år sedan. Pengar drogs men ingen domän registrerades. :-)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson