WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   NEware (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046166)

kippex 2011-01-28 11:17

NEware

Det gäller domänen Bilmagasinet.se som droppades inatt.

La in den för backorder hos NEware den 15:e Januari 19:02. Mottog följesedel och allt var i sin ordning. Sen när domänen droppar, registrerar NEware den på Name Navigation.

Då till frågan: Kan NEware verkligen få göra såhär? Antar de bara kommer hävda att det blev nåt missförstånd i systemet.

Ara 2011-01-28 12:31

Du kan ju börja med att läsa avtalet.
Sen för väl NEware registrera domäner åt vem dom vill.

MRDJ 2011-01-28 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av kippex (Inlägg 20390080)
Det gäller domänen Bilmagasinet.se som droppades inatt.

La in den för backorder hos NEware den 15:e Januari 19:02. Mottog följesedel och allt var i sin ordning. Sen när domänen droppar, registrerar NEware den på Name Navigation.

Då till frågan(har inte lusläst avtalet): Kan NEware verkligen få göra såhär? Antar de bara kommer hävda att det blev nåt missförstånd i systemet.

Neware har ett API för domänregistrering, det kan ju faktiskt vara så att NN har en applikation som använder deras API.. dock så tycker man ju att du borde prioriterats om du lagt en snapback

kippex 2011-01-28 13:31

API eller inte. De tar ju bara en order per domän via hemsidan (med fallande priser) Skulle de då ha moddat systemet så att NN kan annulera andras ordrar genom att själv lägga till en order via sitt API?

Ara 2011-01-28 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av kippex (Inlägg 20390106)
API eller inte. De tar ju bara en order per domän via hemsidan (med fallande priser) Skulle de då ha moddat systemet så att NN kan annulera andras ordrar genom att själv lägga till en order via sitt API?

Hur vet du att NN inte ansökte innan dig? låter ju mer troligt eftersom dom fick domänen.

tartareandesire 2011-01-28 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av Ara (Inlägg 20390107)
Hur vet du att NN inte ansökte innan dig? låter ju mer troligt eftersom dom fick domänen.

Man tar väl rimligtvis bara in en backorder per domän.

Nicklas 2011-01-28 14:19

Jag missade en domän på detta vis genom Neware för ett år sedan, då hade den andra lagt snapen före men inte betalt den har jag för mig.

kippex 2011-01-28 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av Ara (Inlägg 20390107)

Jag kan inte lägga en order om de redan lagt en order för mig. Men du kanske inte vet hur neware fungerar.

gfors 2011-01-28 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20390112)
Man tar väl rimligtvis bara in en backorder per domän.

Verkligen. Dom kan ju inte åta sig att snappa åt två köpare och sen avgöra vem som får den.

Dom går ju faktiskt ut med att dom bara mottar en beställning per domän. Detta bör innebära att om du la beställningen först, och neware snappade domänen, så ska den vara din.

kippex 2011-01-28 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 20390114)
Jag missade en domän på detta vis genom Neware för ett år sedan, då hade den andra lagt snapen före men inte betalt den har jag för mig.

Man betalar aldrig om den inte lyckas

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson