![]() |
har problem med payson integration
Hejsan,
Någon som kan hjälpa mig? Försöker integrera min sida mot payson betallösning... felmeddelande: MD5- Obligatorisk - Fel MD5, Använd parametrarna #SellerEmail# - #Cost# - #ExtraCost# - #OkUrl# - #GuaranteeOffered# samt din nyckel för att beräkna MD5 Kod:
Md5Helper md5h = new Md5Helper(); |
Payson kör PHP, du kör .NET
Det handlar om hur MD5 räknas fram, skiljer sig mellan dessa två språk: http://www.codeproject.com/KB/securi...nctionPHP.aspx |
Payson har moduler för både asp asp.net och php
Du måste inkludera md5 sidan till sidan där du anropar funktionen. Kolla dina variabler. Du har olika namn på dessa. |
Citat:
detta har jag redan gjort... alla värden är också rätt... problemet är bara att MD5 hashade nyckel inte överensstämmer. |
Har du gjort agentansökan och fått denna godkänd?
Verifierat nyklen? Gemener/versaler inga extra mallanrum etc #SellerEmail# - #Cost# - #ExtraCost# - #OkUrl# - #GuaranteeOffered# Har alla fått ett värde? |
Citat:
det är tydligen fel i dokumentationen för integrationen för asp.net... det står det att man ska använda sig utav: string sMD5string = sSellerEmail + ":" + dCost + ":" + dExtraCost + ":" + sOkUrl + ":" + iGuaranteeOffered + sKey; string sMD5Hash = md5h.CalculateMD5Hash(sMD5string, sKey); som ni ser skickas det in 'Key' två gånger. så ska det se ut: string sMD5string = sSellerEmail + ":" + dCost + ":" + dExtraCost + ":" + sOkUrl + ":" + iGuaranteeOffered; string sMD5Hash = md5h.CalculateMD5Hash(sMD5string, sKey); |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson