![]() |
Adwords & Analytics visar olika
Tjenare,
Jag har en kampanj på adwords som visar att mina annonser har blivit klickad låt oss säga 40 gånger per dag, men på analytics så visar det att kanske bara att jag har fått 10 besökare den dagen. Hur kan det vara så stor skillnad? Känns som Adwords lurar mig isåfall om Analytics inte registrerar alla användare. Har provat statcounter också, och den visar också mindre användare än antal adwords klick. Är det så här för er också? |
Det brukar vara en viss skillnad. Man förklarar förhållandet här: http://www.youtube.com/watch?v=iabVIPKFi84
Handlar i och för sig om Webmaster Tools men principen är samma. |
Jo, det han säger låter väl klokt men konstigt om 30 pers har javascript inaktiverat. Har installerat Piwik nu för att se om den registrerar adwords besökarna.
|
företag brukar inaktivera javascript för att inte utsätta sina anställda kollegors datorer för fara. Så så tokigt är det inte.
|
Okej, så jag har provat med Piwik nu, och ändrat så att statistiken registreras med PHP istället för javascript. Enligt Adwords har jag haft 25 klick, enligt min statistik 4, och dessa kommer inte ens från Adwords.
Vad tusan är det som försegår? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson