![]() |
SEO pris?
Hej.
En fråga till alla experter här på forumet, behöver lite hjälp och input. Sorry mods, vet inte riktigt var jag kan ställa frågan så kör här. Om jag varje dag gör följande åt Er website/webshopp vad skulle Ni värdera det till i pengar, alltså vad skulle Ni tycka vara ok att betala? 30 bloggkommentare. 30 foruminlägg. 1-2 egna bloggar(Er blogg), uppdaterade varje dag 1-2 ggr dagligen. Vi pratar om relevanta bloggar och forum med så hög pr som möjligt Alla blogg och foruminlägg ska självklart vara seriösa inlägg, delta i diskusioner och inget wow gillar din blogg utan sk. riktiga inlägg/kommentarer. Vet det kanske är svårt att värdera men några ideer? Nu pratar vi om siter/shopparna där ägarna inte har tid att göra allt det dagliga(ovan) och förstår också synpunkter om att det är svårt att någon annan bloggar/kommenterar i Er sites namn så att säga så där man måste man ha vissa riktlinjer. Så vad skulle Ni betala för att få detta gjort varje dag? |
Jag skulle nog basera det på ett timpris a cirka 300 kr/h. En student kan ju göra ett jobb för 150 kr /h. Detta kräver ju lite SEO-kunskap så kanske det dubbla...Så en vanlig arbetsdag = 2 400 kr...Det låter iofs mycket...så runda av det till 2 000 kr?
Nu har du bara 29 inlägg kvar för idag :) |
jag skulle aldrig betala flera tusen för bloggkommentarer. finns idag skript för att göra detta väldigt enkelt själv och snabbt efter att man harvestat upp ett gäng relaterade bloggar. men klart alla har ju inte tid själv, men känns som många just använder studenter till denna sorts arbete , eller bottar .
För den internationella marknaden kan man köpa denna tjänst väääldigt billigt på diverse olika forum. Men testa sälj kompletta paket med tex : 30 bloggkommentare. 30 foruminlägg. 1-2 egna bloggar(Er blogg), uppdaterade varje dag 1-2 ggr dagligen. för ett fast pris 1500:- sen om du gör det på några tim bara blir det ju hyffsat timpeng. |
1500 låter väldigt lite för den mängden.
Skulle inte förvåna mig om majoriteten av script och de tjänster du talar om snarare ofta långsiktigt skulle skada en sajt? Om det är riktigt bra forum inlägg, bra blogg kommentarer osv skulle jag personligen kunna tänka mig betala mer för om jag hade behov. Kanske 5000 skulle vara rimligt. |
Citat:
|
Just det som TS pratar om sysslar jag med pa fritiden. Fast jag inriktar mig endast pa forum och jag postar mellan 50-80 seriosa inlagg/dag och det finns verkligen arbete vill jag lova. 300kr/tim ar ett bra pris vid hobbyverksamhet men ar man duktig och har SEO-kunskaper nar man skriver sina inlagg och kommentarer sa ska man nog ta mer betalt.
|
Det är svårt att få kvalitetsmässiga länkar i bloggkommentarer och foruminlägg. Många gånger kan man inte anpassa länktexten, eller så är det en nofollow-länk. Betalar man för något vill man ha kvalitet, att göra inlänkningen till sin sajt naturlig kan man göra själv med några nofollow-länkar då och då. Om inte detta ändå sker helt naturligt.
Jag skulle istället erbjuda ett mindre antal kvalitativa inlänkar med perfekt länktext från relevanta sajter. Kvantitet (60 forum/blogg-länkar) väger inte upp 10-15 kvalitativa inlänkar. Dra igång ett eget nätverk av sajter och ge länkar från dem i utbyte mot att andra länkar till din kund. Min värdering av ditt erbjudande är: Baserat på arbetstid: 2000 kr (10h á 200 kr) + 200 kr per dag (dagliga blogginlägg) Baserat på SEO-nytta: 1000 kr Är minst hälften av länkarna från unika domäner och dofollow kan jag tänka mig att dubbla SEO-värdet till 2000 kr. |
Svårt att sätta pris tycker jag:/ men det beror väl lite på hur lång tid det tar.
förresten har en relaterad fråga. Skulle google reagera negativt ifall man på en dag plötsligt fick 1000 länkar? jag har samlat ihop lite vänner och familj som ska ägna 1 dag åt att sprida en länk på ett bra sätt. Vad tror ni? |
Citat:
Å andra sidan beror det (nog) också på hur gammal din domän är. Är det butiken du snackar om? Bör inte vara några problem då. Och är det länkar hos sociala medier såsom facebook du snackar om? |
mm en av butikerna olika forum, bloggar, facebook osv
ok=) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:36. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson