![]() |
Tyck till WordPress-fans, wpnytt.se
Hallå,
Slängde ihop wpnytt.se i all hast. Tanken är att samla de bästa sajterna för nyheter, teman och tips om WordPress. Inget revolutionerande eller märkvärdigt, men kanske kan det vara smidigt för alla oss som pysslar med WordPress. Skapade sidan dels för att jag själv kommer använda den, men även för att jag tror att intresset är så stort kring WordPress just nu. Sidan är väl inte 100% klar, kommer säkert fler funktioner och finesser, men den känns tillräckligt klar för publika ögon iaf. Så vad tycker ni? Saknar ni någon sajt så får ni gärna tipsa på sidan. |
En samling engelska RSS-feeds om WP? Nej, varken speciellt intressant eller originellt för min del ... finns väl en hel del engelskspråkiga sidor redan. Då du använder RSS från just engelskspråkiga sidor på en svensk sida, så är det ganska ointressant.
Skriv själv om WP på svenska, intressanta artiklar, då tillför du något, men just nu ... nej ... brukar själv kalla det skräpsidor gjorda för annonsernas skull. Sedan kul med sidor om WP, som inte själva bygger på WP. Det visar lite på ditt intresse ... av annonsinkomster ... eller WP :) |
Förstår precis vad du menar. Tyvärr råder det brist på Svenska sidor om WP. Ännu mer anledning att göra något själv som du skriver, men just nu räcker inte tiden till för att skriva själv.
Hoppas att tiden ska finnas framöver att skriva egna tips om typ plugins, kod, teman m.m. Får se hur det blir. Finns sällan tid för att göra något innehållsrikt av dessa hobbysidor man gör mest för skojs skull. |
Beträffande användadet av WP på sajten själv så är jag medveten om ironin. Men jag såg ingen anledning att köra WP på en sajt med bara en sida som använder helt egen kod för huvudfunktionen.
Annonsintäkterna tror jag dessutom är blygsamma och räknar inte med något alls. Satte som sagt mest upp sidan som en kul grej delvis för mig själv. |
Kan väl bara hålla med om vad som sagts tidigare.
Men ha i vart fall de svenska RSS-flödena först och välj en annan färg på länkarna. Färgen är OK för länkar men när hela sidan bara är länkar så blir det svårläst. Skulle även se lite större grad för att underlätta läsningen Sedan bör det väl vara svensk text på sidan man kommer till när när man klickar på "Prenumerera på WordPressnyheter" När man vill kontakta er så kanske man inte vill "Tipsa" så byt text på knappen Öppna länkarna i samma flik/fönster |
Gör som IDG, dra dom genom Google Translate :)
|
Kod:
function translate( $text, $destLang = ‘sv’, $srcLang = ‘en’ ) { |
Beträffande språket så tror jag nog att de flesta behärskar engelska tillräckligt för att läsa artiklarna som det är :) Och på Feedburner sidan vet jag inte ens om man kan välja språk, någon som känner till om Feedburner har den funktionen?
|
- Du kanske skulle kunna tipsa om nya plugins och teman som blir tillgängliga?
- Du skulle kunna tipsa om hacks, alltså ha en traditionell bloggdel. - Om du kan, varför inte skriva en egen plugin/tema? - Jag tycker det är bra att du har engelska sajter med, t ex WPCandy är ju ett måste för den som kör WP. - Varför inte lägga in WP-support.se:s forumflöde? - Du skulle kunna presentera intervjuer med WP-folk som har knåpat ihop någon bra och cool lösning för något. - Guider Jag skulle vilja veta vilket CMS du kör, eftersom jag inte ser det och är lite nyfiken:) |
Citat:
De flesta bra sajterna om WP är ju engelska, ex. WPCandy, så det är ganska naturligt. Via alla dom har man ju det mesta nytt om hacks och teman som dyker upp. Bra tips med WP-support forumet, jag har lagt till det nu. Mycket av det som ni alla beskriver känner jag att det finns ett sug för, alltså bra Svenska guider, tips och tema-trix, det är bara tiden som sagt som är begränsningen för mig att göra något bra av det just nu, kanske kommer... Egenutvecklat CMS (kopplar nog på WP när det blir dags att skriva egna artiklar). |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson