![]() |
Kund som "ångrar" betalning med kreditkort
Hej!
Hur hanterar ni kunder som köper en vara/tjänst, betalar med kreditkort. Säger sig vara nöjd med köpet och sedan ångrar betalningen med kreditkortet. I detta fallet är det en norsk kund. |
Hur vill han betala då?
|
det är snarare så att han INTE VILL betala, oftast.
Du får ju kräva in betalningen på annat vis då. |
I detta fallet påstår kunden att hon har betalat vilket är riktigt, men nu ser det ut som om hon har dragit tillbaka betalningen. Jag får dubbelkolla med betalningsförmedlaren.
|
Är varorna skickade och vill kunden betala på annat sätt?
|
De hyrde ett hus. Kunden säger att de har betalat och att de inte har ångrat sig. Så Jag får kolla med moneybookers vad de säger.
|
En kund kan inte bara dra tillbaka en betalning. Han måste i så fall göra en reklamation hos sin kortutgivare, vilket leder till att du får en begäran om s.k chargeback. Då får du visa att kunden gjort en beställning.
Någon ångerrätt på betalningar finns inte. |
Tack för hjälpen. Detta problemet har nu löst sig. Kunden hade tydligen försökt betala 2 gånger och den ena betalningen hade han ångrat, vilket ju är korrekt eftersom han bara skulle betala en gång.
|
Citat:
kan bli mycket missförstånd osv med sådant :). lätt hänt. |
Ja, en betalning har jag fått behålla ;-)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson