![]() |
Posten lanserar Reklamfixaren - riktad direktreklam för småföretagare
"Posten och Google förenar sina varumärken för att nå ut till landets småföretagare. På en timme ska en småföretagare kunna sjösätta en kampanj med reklam som träffar deras målgrupp både i brevlådan och på nätet. Det är målsättningen när ett samarbete lanseras i dag."
http://www.dn.se/ekonomi/google-i-ny...sten-1.1192536 Citat:
Tjänsten finns på reklamfixaren.se. Mitt första intryck är positivt -- det är väldigt enkelt att välja målgrupp och priserna verkar vara rimliga. Jag hamnade på 2,25 kr per utskick för en enkelsidig A4-flyer. |
Haha låter spännande. Får se hur det går.
Men vadå man ska välja ett geografiskt område genom google maps. Ska man markera ett visst område man vill skicka reklamen till? Detta är väldigt smart faktiskt, för då vet jag att "Nu kommer posten till alla i Göteborg i det här området" och man kan specificera sig extra noga :) |
Går det inte att välja större områden än postnummer? Jag hittar det då inte :) Om man vill skicka till t.ex en hel stad, eller ett helt län på en gång får man klicka en hel del..
|
tycker också dom borde lägga till så man få välja stad etc...
|
Låter fantastiskt. Nyfiken på vart detta leder...
|
Tjena !
Ser väldigt intressant ut och jäkla bra grej , bara hoppas allt funkar hela vägen ut tyvärr brukar det ju inte vara så med posten ! Men vem vet !!! |
Spännande tjänst, kan nog bli användbar!
|
det är en REJÄL blunder att man behöver klicka på vart enda postnummer..
i vissa närområden/grannkommuner till mig så finns det en och samma gata som har 4 olika postnummer.. Posten osv ligger på den gatan blandannat så jag antar postboxarna har eget postnr. Vilket fall som är detta EXTREMT pilligt att klicka. endast en kommun har ju upp emot ett tiotal olika nummer.. 25% rabatt just nu så jag antar man får rabatt för att man ska peta i en timme om man vill ha ett län :/ i övrigt så tycker jag det var en bra tjänst som jag kommer slänga många pengar i :P. |
Verkar riktigt bra men som sagt, postnummer? Blir en jäkla massa klick.
Är det bara för mig siten är extrem seg och buggig (Firefox)? Ifs så är det beta men man tycker ju ändå när google står bakom projektet att det skulle flyta på lite bättre.... |
som ansvarig över många lösenord och erfarenhet av lösenordssäkerhet så blir jag otroligt irriterad på krav av lösenord.
Rekommendationer är absolut nödvändigt, och 6 bokstäver är ett okej krav.. Men att lägga till "minst 3 siffror, 2 /&"#%&¤"&" och 8 bokstäver i BÅDE stora och små" dessa krav försämrar säkerheten var enda gång förutom för de som är fotografiskt minne.. en svensson som ska spara "AHjTlI51%"¤/=sd" skriver upp det på en stor lapp och sätter på skärmen.. säkraste stället som finns ;). nu kräver posten endast längd på 6 och minst ett !"%&¤"&". stör mig fortfarande på det sistnämnda kravet. för oviktiga saker så har jag 10-15 lösenord jag har i huvudet som bara används till sådant jag inte är så noga med (tex testa en tjänst som denna..) i korthet hade jag velat ha bort kravet på !%¤"% och ett gränssnitt som tillåter större markeringsområden. lista med län, kommuner osv kanske. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson