WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Anonymitetstjänst för .com-domäner. Hur? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1044285)

addiction1 2010-10-14 21:54

Anonymitetstjänst för .com-domäner. Hur?

min fråga till er är om det finns det några anonymitetstjänster eller liknande för .com-domäner även fast man bor i Sverige?

problemet är att en tjänst som heter whois.domaintools.com har snappat upp ett av mina domännamn som jag inte vill ska synas när man googlar på det. Min tanke är om jag ändrar ägaren på .com-domänen så uppdaterar även dom deras sida med den nya infon och när google har indexerat nästa gång så syns inte detta i sökresultate längre.

domänen är just nu registrerad på ett svenskt webbhotell.

är det fler som har haft "problem" med domaintools?

Helix 2010-10-14 23:02

Flytta domänen till eNom, Godaddy eller någon annan registrator. Teckna sedan tjänsten ID-protect för typ $8 per år. Det är allt. Du måste inte ha själva domänen på ett svensk webbhotell, bara peka domänen till ditt webbhotell.

addiction1 2010-10-14 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av Terabyte (Inlägg 20373556)
Flytta domänen till eNom, Godaddy eller någon annan registrator. Teckna sedan tjänsten ID-protect för typ $8 per år. Det är allt. Du måste inte ha själva domänen på ett svensk webbhotell, bara peka domänen till ditt webbhotell.

Tack för ditt svar. Om jag reggar på GoDaddy, hur blir det då om jag har min webbmail hos den nuvarande registraten? Hur påverkas den då?

är det någon som vet hur ofta Domaintools.com uppdaterar deras info så att Who is-uppgifterna ändras där med när jag har bytt ägare på domänen?

daniel_ 2010-10-14 23:37

Alltså, jag tror nog Domaintools sparar uppgifterna i sin databas. Denna whois-historik säljs ju sedan på sidan till kunder som vill ha sådana uppgifter.. Är väl en del av deras affärsidé.

Network 2010-10-14 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av addiction1 (Inlägg 20373557)
Tack för ditt svar. Om jag reggar på GoDaddy, hur blir det då om jag har min webbmail hos Binero? Hur påverkas den då?

Är det någon som vet hur ofta Domaintools.com uppdaterar deras info så att Who is-uppgifterna ändras där med när jag har bytt ägare på domänen?

Mailen funkar som vanligt, så länge du har kvar namnservrarna (bineros). I övrigt kostar whoisprotection hos Dynadot.com endast $2/år

addiction1 2010-10-14 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av daniel_ (Inlägg 20373559)
Alltså, jag tror nog Domaintools sparar uppgifterna i sin databas. Denna whois-historik säljs ju sedan på sidan till kunder som vill ha sådana uppgifter.. Är väl en del av deras affärsidé.

stämmer, och det är jag medveten om. Man kan köpa till ett paket där man kan se Who is-history på en domän. Dock vill jag inte att mitt namn tas upp i första skede med denna domän, då det enda som indexeras av Google från Domaintools är domänens nuvarande Who is-record. Dock vet jag inte hur ofta DomainTools uppdaterar deras whois record.

Jag flyttade domänen till GoDaddy med private registration och valde namnservrarna stå kvar :)

Helix 2010-10-14 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Network (Inlägg 20373560)
Mailen funkar som vanligt, så länge du har kvar namnservrarna (bineros). I övrigt kostar whoisprotection hos Dynadot.com endast $2/år

Ja, men den är ju inte fullständig:

Citat:

Note: We do not replace your name. Only your email, phone, and address.
De andra för typ $8 ersätter alla uppgifter, både namn, email, tel mm.

knullis 2010-10-14 23:45

namecheap.com gratis whoisskydd ingår med varje domän

Helix 2010-10-14 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20373565)
namecheap.com gratis whoisskydd ingår med varje domän

Men endast första året.

Citat:

Currently Free With New Registrations and Transfers, for the first year only

addiction1 2010-10-15 00:03

hur funkar transfern i praktiken nu? GoDaddy mailar min nuvarande registrar om transfern, och sedan? :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson