![]() |
Bli återförsäljare för operatörer?
Tänkte bara kolla läget ifall någon har någon som helst erfarenhet av detta.
Om det är någon som varit i kontakt med hur det funkar. T.ex. sin phonehouse, telekiosken, katshing, dustin, osv osv. Dvs sälja abb från operatörerna som Telia, Tele2, Tre och Telenor? Är de någon här som har gjort detta via webben? De kan ju vara så att de kräver att man skall vara ett etablerat märke, men alla måste ju ha startat någon stans. |
Citat:
Jag har bred erfarenhet kring detta då jag jobbat på flertalet av de företag som du nämner ovan. Kan även tillägga att det är fruktansvärt svårt att ha att göra med operatörerna idag 2010. Speciellt Telenor och Tele2. Skriv gärna om du har några specifika frågor kring ämnet så ska jag försöka dela med mig så gott jag kan. |
Citat:
Webbshop och sen när en kund lägger en beställning så beställer jag i operatörens gränsnitt eller att de sker per auto. De är kanske oviktigt hur de skall ske praktiskt. Men de är ju inte så snyggt bakomliggande, säkert inte tillåtet heller hos både affiliate bilagen och operatören. Men att sälja paket med modem och abb till störst del, möjligen de andra paketen som operatörerna själva erbjuder. Varför skall de va så svåra att ha och göra med. I teorin skulle jag kunna sätta upp en webbshop idag med samma krav på info som operatörena har i deras webbshoppar, och sedan när jag får en besällning kan jag klicka på min egen affiliate länk och sedan mata in samma info hos dem och genomföra beställningen åt kunden. Och som de ser ut idag så har man ett etablerat forum, och ens egna kunder kan man erbjuda premium support del i forumet. |
Citat:
Samt att det är du som klickar/kryssar i "Jag godkänner avtalet" hos operatören. Det är du som ingår avtalet med operatören inte din kund. Din kund ingår bara avtal med dig. Kort o gott, inget att rekommendera. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
De går att lösa med fina * vid varje mening och klausuler. :P Skämt o sido, klart de inte är nått alternativ. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson