WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Designförslag (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043933)

kalasboll 2010-09-21 02:23

Designförslag

(Obs. "2manydjs" är ett lånat namn)

Hej!

Håller på att jobba fram ett designförslag till DJ-trion jag ingår i och söker nu lite feedback på hur designen ser ut så här långt. Den största oron är att den upplevs som rörig, då jag blivit något hemmablind efter x-antal timmar med designen nu.

Så vad säger ni? För rörig? Inte rörig? Någon annan feedback?

Länk till designen

Tack på förhand!

gfors 2010-09-21 08:12

Tyckte faktiskt inte att den var så rörig, jag tyckte upplägget var ganska överskådligt faktiskt.

Jag gillar menyn!

Även om den är lite skrikig, så tycker jag att den är ovanlig (på ett bra sätt), och passar säkert för målgruppen.

design.se 2010-09-21 11:06

Känns rent spontant att bakgrunden ska vara gulare och lite ljusare. Det ser grönt ut på min skärm.

Jawn 2010-09-21 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av design.se (Inlägg 20370324)
Känns rent spontant att bakgrunden ska vara gulare och lite ljusare. Det ser grönt ut på min skärm.

Då är det nog dags att du byter skärm :)

kalasboll 2010-09-21 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av gfors (Inlägg 20370303)
Tyckte faktiskt inte att den var så rörig, jag tyckte upplägget var ganska överskådligt faktiskt.

Jag gillar menyn!

Även om den är lite skrikig, så tycker jag att den är ovanlig (på ett bra sätt), och passar säkert för målgruppen.

Va kul att höra, tack!

kalasboll 2010-09-21 19:07

Ändrat på nyhetstexternas bakgrunder (från vit -> svart).

Förbättring?

Länk till designen

Captain Thailand 2010-09-22 07:01

Hej,

Jag tycker det ser bättre ut nu när du inverterat text/bakgrund. Läsbarheten skulle nog förbättras ytterligare med stora enfärgade rutor/fält med texten i, men med en DJ-sajt förstår jag att modern / "flashig" design och layout är lika viktigt som användarvänlighet.

design.se 2010-09-22 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av Jawn (Inlägg 20370328)
Då är det nog dags att du byter skärm :)

Den är grön på alla skärmar jag provar. Kom inte och säg att den är knallgul på din skärm??? Skulle bara vilja se den färgen starkare, den känns "smutsig", men det kan vara mina glasögon...:)

oskarh 2010-09-22 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av design.se (Inlägg 20370466)
Den är grön på alla skärmar jag provar. Kom inte och säg att den är knallgul på din skärm??? Skulle bara vilja se den färgen starkare, den känns "smutsig", men det kan vara mina glasögon...:)

Ja, då är du färgblind då ;-) På mina skärmar ser den gul ut. Har en MacBook Pro bla.

gfors 2010-09-22 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20370383)
Ändrat på nyhetstexternas bakgrunder (från vit -> svart).

Förbättring?

Länk till designen

Det blev aningen snyggare, men ganska påfrestande för ögonen att läsa.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson