![]() |
Grafik format
Har en snabb fråga till någon kunnig:
Sitter och mailar fram och tillbaka med han som ska fixa skylten utanför min butik och han verkar inte kunna med det här med psd-filer. Försökte till och med spara den i orginalstorlek med minimal upplösning.. Han har något specialprogram jag inte har. Har en shape med lite effekter (stroke, bevel and emboss och gradient overlay) på som han sa "Det var något konstigt med själva lövet - gick ej att vectorisera. Kan du spara det separat i sk banor och mejla?" om. Annars är det bara text, inga bilder. Hur ska jag spara det? |
en nisse..
på ett tryckeri.. som inte vet vad psd är.. :/ TryckfelsNisse? :P Fråga han vilket filformat han vill ha det i. vad programmet heter.. |
Han vill förmodligen ha den vektoriserad (t.ex. EPS eller liknande), men de har ett "specialprogram" för skyltar.
Om du har emboss och gradienter kan det bli problem att vektorisera. Testa lägg in själva "shapen" i illustrator och lägg på effekterna där istället och se om han gillar det mer. |
Nu gjorde jag en helt vektoriserad i illustrator med bara stroke och gradient. Inte min starkaste sida men vid det här laget är jag glad om jag får någon skylt alls.
Sparade den i ai, tänkte inte på att göra en eps också innan jag skickade den. Det jag funderar på är hur andra ännu mindre begåvade lyckas få skyltar av honom.. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:30. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson