WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   glesys webhotell? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043686)

taz76 2010-09-06 14:08

glesys webhotell?
 
Hallo!

Jag fick en fråga av ett företag jag jobbar åt som har en utbildningsplattform med min rekomendation på ett bättre webhotell än deras nuvarande loopia.. jag vill gärna hålla mig undan ifrån liknande ställen.. loopia, binero, one, surftown etc..

Då funderade jag på glesys webhotell (läst mycket bra om deras vps iaf).. kraven är att det blir en del databastrafik så databasservrarna behöver vara bra. Tycker det ser bra ut också att glesys även har vps vilket kan behövas vid ett senare tillfälle för bättre prestanda än webhotell.

Min fråga är; någon som har erfarenhet av glesys webhotell?

MvH
Fredde

Danielos 2010-09-06 14:22

Jag skulle rekommendera att du tar ett webbhotell som kör en klustrad lösning och som inte har några övre begränsningar på belastning, de flesta webbhotell kör enservers shared hosting, dvs dom fyller en server tills den är full och fortsätter med nästa, och om du har en kund på just din server som trasslar till det, går även din sida ner, vilket är fallet med de flesta webbhotell, utom några få.

taz76 2010-09-06 15:05

danielos, har du nått ställe att rek som kör det? :)

jag fick en tanke förut.. att dela upp det med ett webhotell och sen köra en vps som endast har mysql. hur skulle det vara prestandamässigt jämf med webhotell? jag tänker att det borde vara databasen som behöver mer systemresurser (cpu bl.a) än webservern.

Danielos 2010-09-06 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av taz76 (Inlägg 20368190)
danielos, har du nått ställe att rek som kör det? :)

Jag tänke att du skulle ställa frågan, men wn:s egenreklamsregler tillåter mig dessvärre inte att göra detta.

Captain Thailand 2010-09-06 16:00

danielos,

Uuuundrar vilket du då menar ;-)

Danielos 2010-09-06 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20368203)
danielos,

Uuuundrar vilket du då menar ;-)

Jo du har rätt, det är tämligen lätt att gissa eftersom alternativen är så otroligt få. :)

johan1234 2010-09-06 17:40

Några att tänka på som också är bra är Ballou eller tex Oderland. Hört bra saker om bägge.

Har hört bra saker om glesys också - så det är nog inte ett dumt alternativ som du säger.

Lycka till!

JensS 2010-09-06 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20368185)
Jag skulle rekommendera att du tar ett webbhotell som kör en klustrad lösning och som inte har några övre begränsningar på belastning, de flesta webbhotell kör enservers shared hosting, dvs dom fyller en server tills den är full och fortsätter med nästa, och om du har en kund på just din server som trasslar till det, går även din sida ner, vilket är fallet med de flesta webbhotell, utom några få.

Men om en kund trasslar till det big time så går väl annars hela klustret ner? Och klustret har väl sina hårdvarubegränsningar också eller?

Danielos 2010-09-06 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av JensS (Inlägg 20368219)
Men om en kund trasslar till det big time så går väl annars hela klustret ner? Och klustret har väl sina hårdvarubegränsningar också eller?

Nej klustret går inte ner, och en av anledningarna är att man har egna chrootade php processer, ungefär som en vps fungerar. Kluster är kanske inte rätt ord utan det handlar om lastbalanserad miljö.

Tobab 2010-09-06 20:18

I detta fallet tycker jag Oderland är klart bättre än Glesys.

T.ex är deras kontrollpanel väldigt basic.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson