![]() |
CSV.se
Tar emot bud
expired , återreggad idag CSV är ett filformat med gott om sökningar |
bud på 500:- mottaget
|
Lustigt, såg att den var ledig för två dagar sedan och tänkte regga den. Men det är 6 månaders regeln som gäller här, eller hur.
|
inte på domäner med historik , det skulle innebära inga snappade domäner får säljas överhuvudtaget? eller är det jag som felbedömt reglerna?
Tycker du det är lustigt att den var ledig? om du kollar i min post så ser du att jag faktiskt nämner detta redan. men tackar för upprepningen |
jag tolkar detta som det är ok att sälja :
Ifall du ska sälja ett domännamn: * Domännamnet ska ha en minst 6 månader historik bakom sig. (medger även försäljning av "snappade" domäner.) CSV.se var counterstrike sverige år 2004-2005 nångång. Nästa gång du lägger dig i min tråd igen, LÄs REGLERNA SJÄLV FÖRST DÅ!!! |
Vill inte förstöra din säljtråd knullis, men jag tycker att det vore dags med klarare regler för vad som gäller egentligen.
Tänkte själv regga csv.se i lördags då jag tror den droppade (?) men glömde bort det då jag låg hemma och hostade slem. Så domänen har alltså varit ledig i 24h innan du reggade den? Räknas den som snappad då eller gäller snap-regeln bara när den reggas med en snapback-tjänst någon ms efter drop? Än en gång, ledsen att hijacka din tråd, men jag tyckte det var ett bra exempel :) |
den var ledig 24h så jag bara reggade den. kallar dem för expired . snappad är när man använder en snaptjänst innan domänen blir ledig för registrering tror jag iaf.
Jag tycker reglerna gällande detta på WN är solklara, det står ju exakt vad som gäller? Det står inte att domänen skall ha varit registrerad i 6 månader innan försäljning det står den ska ha haft historik. historik kan man kolla med tex : http://www.archive.org/web/web.php som ni ser har de funnits en counterstrike sida på den. alltså har den historik sedan 2006 |
Låter vettigt, då kör vi på det :)
edit: fast historiken är ju från 2006... |
bud på 800kr inkommet sätter köp nu pris senare i veckan
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson