WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Arbetsfömedling frilansare (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043360)

Sweden-mn 2010-08-17 16:45

Arbetsfömedling frilansare
 
Behöver nu bra kritik för www.360vision.se/new

Det jag undrar först är om man fattar direkt vad vi gör.
Vad tycker ni vi ska ha för färg där det gröna är, eller behålla det gröna?

Tycker ni vi ska ha beställningsformulär direkt på startsidan.

billion 2010-08-17 16:52

Tydligt och enkelt. Jag tycker man fattar direkt vad ni gör.

Jag tycker ni kan ha ett litet "call to action" formulär direkt på startsidan som sedan skickar vidare till ett lite större formulär där lite fler uppgifter fylls i.

Jag gillar den pigga gröna färgen men det är kanske bara jag. :)

youheardit 2010-08-17 17:01

min fråga är lite mest varför ni har aktuellt från framtiden?
http://piclair.com/data/l15l0.jpg ;)

rhdf 2010-08-17 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit (Inlägg 20365841)
min fråga är lite mest varför ni har aktuellt från framtiden?
http://piclair.com/data/l15l0.jpg ;)

ledtrådar: statisk html sida som ligger i undermappen new.. ;)

rhdf 2010-08-17 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av billion (Inlägg 20365839)
Jag tycker ni kan ha ett litet "call to action" formulär direkt på startsidan som sedan skickar vidare till ett lite större formulär där lite fler uppgifter fylls i.

Formulär som CTA? verkar nästan motsägelsefullt eftersom formulär normalt sett är sånt som "bromsar flödet"

risken finns ju dessutom att man tappar en hel del besökare/postningar om det visar sig att man bara kommer till ett större formulär efter att ha fyllt i det där lilla med 2 fält

Dennis Holm 2010-08-18 03:35

en formulär med 1-2 fält för att bli kontaktad tror jag är bättre.
Då får ni "leads" som ni hanterar hur ni nu föredrar.. telefon eller email.

inte alla vill gå rakt på sak och säga "jag vill anlita er. detta vill jag ha".
Det är ganska mycket arbete för era blivande kunder och de vill nog ibland veta mer innan de gör detta erbete och "beställer.

Savante 2010-08-18 08:57

Känns som en bra och clean design!

Saknar dock en "home" eller "start" knapp, som utvecklare av hemsidor så klickar jag så klart på loggan men en del känner inte till det.

billion 2010-08-18 10:41

Min erfaranhet är att det fungerar. Man får naturligtvis inte ha ett gigantiskt andra formulär men jag ser ingen anledning till att det skall behövas för deras tjänst.

Målet med "flödet" är ju att få en kund/kontakt. Naturligtvis är det en tröskel men eftersom jag tycker att sidan är så tydlig ser jag ingen anledning att vänta. För de som inte är mogna är det bara att läsa mer och presentera formuläret igen när de förhoppningsvis är mogna.

Citat:

Ursprungligen postat av rhdf (Inlägg 20365845)
Formulär som CTA? verkar nästan motsägelsefullt eftersom formulär normalt sett är sånt som "bromsar flödet"

risken finns ju dessutom att man tappar en hel del besökare/postningar om det visar sig att man bara kommer till ett större formulär efter att ha fyllt i det där lilla med 2 fält


billion 2010-08-18 10:45

Det ena behöver inte utesluta det andra. :)

Ta det lilla formuläret först, om de är mogna fortsätter de med det lite större. Om inte så följer ni upp precis som om ni bara haft det lilla formuläret.

Min erfarenhet är att om någon är verkligt intresserad och tagit sig tid att börja fylla i något så fullföljer de direkt. Om inte har ni ändå möjlighet att bearbeta vidare baserat på den lilla informationen ni tog i första formuläret.

Citat:

Ursprungligen postat av mervinst (Inlägg 20365897)
en formulär med 1-2 fält för att bli kontaktad tror jag är bättre.
Då får ni "leads" som ni hanterar hur ni nu föredrar.. telefon eller email.

inte alla vill gå rakt på sak och säga "jag vill anlita er. detta vill jag ha".
Det är ganska mycket arbete för era blivande kunder och de vill nog ibland veta mer innan de gör detta erbete och "beställer.


Conny Westh 2010-08-18 22:50

Det har skett stora förbättringar, tydligt vad websiten står för.

En synpunkt som stör mig är texten nere till vänster:

"Även i webbranchen förekommer det oseriösa aktörer och en hel del fuskbyggare och det kan vara svårt att veta vilka programmerare man ska använda."

Den är negativ, ta bort eller formulera om till positiv text. Använd aldrig negativ text!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson