WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   betala faktura med kort (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043074)

mojitoo 2010-07-27 16:26

betala faktura med kort
 
hej!
Jag undrar om det finns någon tjänst på internet där man kan betala en faktura via mastercard. Det är nämligen som så att jag är ute på vift i världen och kom på att jag glömt betala en faktura och inte har med mig min bankdosa. Så därför undrar jag om det finns någon tjänst på internet där man kan betala dem via kortet. Det spelar ingen roll om de tar några kronor i avgift som de skulle ha gjort om jag betalat dem i en vanlig affär.

forngren 2010-07-27 21:52

PMa kortnr och CCV så fixar jag det :)

ooskar 2010-07-27 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av forngren (Inlägg 20363674)
PMa kortnr och CCV så fixar jag det :)

hmm, kan man lita på dig? :confused: ;)

pulzion 2010-07-28 01:19

Citat:

Ursprungligen postat av ooskar (Inlägg 20363680)
hmm, kan man lita på dig? :confused: ;)

Jag skulle inte ha gjort det iallafall..

billion 2010-07-28 12:47

Det låter inte som en sådan tjänst finns men det är en intressant idé annars. :)

qson 2010-07-28 13:32

Skulle rekommendera att du tar kontakt med en släkting eller kompis som du kan lita på som gör betalningen åt dig. Tror inte du skall lämna ut kortuppgifter till någon på WN :eek:
Men jag kan också hjälpa dig om det kniper...


Citat:

Ursprungligen postat av billion (Inlägg 20363715)
Det låter inte som en sådan tjänst finns men det är en intressant idé annars. :)

Mycket intressant idé. Satte igång de små grå!

FredrikNas 2010-07-28 17:11

Varför i hela världen finns inte denna tjänst som han eftersöker? För oss som bor utomlands men ändå får svenska fakturor så hade det varit guld värt! Jag kunde lätt ha betalat 10-20-30kr i avgift per faktura för att få slippa flytta pengar med BBS (det tar 3 dagar, och kostar dessutom en slant det med)

aDonis 2010-07-28 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av qson (Inlägg 20363719)
Skulle rekommendera att du tar kontakt med en släkting eller kompis som du kan lita på som gör betalningen åt dig. Tror inte du skall lämna ut kortuppgifter till någon på WN :eek:
Men jag kan också hjälpa dig om det kniper...




Mycket intressant idé. Satte igång de små grå!

WN:are, get to work! ^^

mojitoo 2010-07-28 18:10

Det blev som så att jag frågade en polare som var snäll nog att ligga ute pengarna till dess att jag kommer hem. Men måste säga att jag blev lite förvånad över att det inte verkar finnas någon sådan här tjänst och då frågade jag ändå på ett forum där medlemmarna har full koll på internet.
Jag personligen skulle som ni har märkt använda mig av tjänsten, vet att några av mina polare också skulle använda den och det verkar ju även som några av er här på forumet tycker att det verkar som en intressant tjänst.
Tråkigt att man inte har tid över att själv kolla upp vad som krävs för att skapa en sådan här tjänst för jag tror ändå att marknaden finns så det hade varit en intressant investering. :)

Kaugesaar 2010-07-28 18:23

Om jag inte har helt fel så kan du ju betala räkningar via Forex, Western Union och liknande.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson