WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Snart dags för lansering! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043033)

Martin™ 2010-07-24 18:04

Snart dags för lansering!

Jag kommer troligtvis lansera h[und] f{ynd}. (se) nästa vecka men just nu flyger jag under radaren så jag vill be er att inte länka och inte heller skriva ut domännamnet här i tråden.

Jag söker konstruktiv kritik på design och texter. Sen får ni gärna läsa och ge kommentarer på min pressrelease i miniformat som jag har tänkt att skicka ut till lite olika hundsidor. Ni hittar den på ~"Om oss" sidan, länk finns i footern!

StefanW 2010-07-25 17:16

Varför är alla thumbnails så vansinnigt suddiga?

Nicklas 2010-07-25 18:43

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att namnet på sidan är osmaklig, man ska inte fynda bland våra fyrbenta vänner. Annars så finns det inte så mycket att säga, den ser ut som annonssidor brukar göra.

Martin™ 2010-07-25 19:00

blackened: hade problem att få sidan att ladda snabbt så jag komprimerar dem ganska hårt, men bättre bildkvalite är noterat.

Någon annan som tycker som nicklas ang. namnet?

Nicklas: Ser den verkligen ut som annonssidor brukar göra? Jag tycker mitt galleristuk skiljer sig ganska mycket ifrån de vanliga listorna?

Nicklas 2010-07-25 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Martin™ (Inlägg 20363443)
Nicklas: Ser den verkligen ut som annonssidor brukar göra? Jag tycker mitt galleristuk skiljer sig ganska mycket ifrån de vanliga listorna?

Annonssidor i dag går mer mot att ha bilden i fokus som du har, de gamla traditionella listningarna börjar försvinna nu när sidorna uppdateras.

Martin™ 2010-07-25 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 20363446)
Annonssidor i dag går mer mot att ha bilden i fokus som du har, de gamla traditionella listningarna börjar försvinna nu när sidorna uppdateras.

Nice, då ligger jag i alla fall en uppdatering före dem! :)

jayzee 2010-07-25 20:28

En hel del hundraser saknas, själv är jag på jakt efter en spansk vettenhund (Perro de agua español) och den finns inte på din sida.

Ciffan 2010-07-25 21:17

Eftersom bilderna väl är det som ska sälja/locka så bör de nog ses över dem.
Jag tror inte bara att det handlar om hårdkomprimering utan att de ska anpassas till måttet (180x150?) det innebär att landskapsformat blir hoptryckt och porträttformat utdragna. Inte speciellt snyggt

Ara 2010-07-25 23:46

1. tycker också namnet känns väldigt fel.
2. varför kommer samma annons med 2 gånger på .../index.php?sok=&ras=3&lan=1&sortering=datum ?

fabian 2010-07-25 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av Martin™ (Inlägg 20363443)
Någon annan som tycker som nicklas ang. namnet?

Det var min första tanke. På Blocket t.ex. får man inte ge bort hundar utan måste ta ett av dem bestämt minimumpris. Det känns som sagt osmakligt att fynda hundar.

Domänen skulle passa bättre för att sälja hundmat, halsband, koppel mm.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson