WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ebutik hos surftown (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042869)

Lyx 2010-07-11 09:31

Ebutik hos surftown

Någon som kör ebutik på ett vanligt standardkonto/avancerat hos surftown? Jag läste någonstans att de inte har stöd för magento och just nu testar jag prestashop men har fått problem med rättigheter.

Det inte spikat vilken lösningen jag ska ha, så kom gärna med förslag på både butik och hosting.

Danielos 2010-07-13 15:06

Vad exakt har du för problem, vi på EgenSajt har aldrig någonsin upplevt något problem med någon form av programvara så du har åtminstone någon form av feedback, eftersom du ännu inte har fått något somhelst svar ännu.

Det är svårt att rekommendera en speciell eshop om man inte vet alla behov, men dessa brukar var de vanligaste:
1. magento
2. prestashop
3. Joomla med VirtueMart.

johan1234 2010-07-13 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20362413)
Vad exakt har du för problem, vi på EgenSajt har aldrig någonsin upplevt något problem med någon form av programvara så du har åtminstone någon form av feedback.

Eh - har ni aldrig någonsin haft något problem? Känns inte som man har jobbat med mjukvaror länge om man aldrig någonsin har problem. :-)

Danielos 2010-07-13 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20362418)
Eh - har ni aldrig någonsin haft något problem? Känns inte som man har jobbat med mjukvaror länge om man aldrig någonsin har problem. :-)

Jag kanske uttryckte mig slarvigt, inget problem som inte har gått att lösa. Rättighetsproblem i detta fallet beror ofta på att man kör safe mode, och eftersom man hos oss kan man ha egen php.ini config så kan man ändra vadsomhelst.

Lyx 2010-07-13 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20362413)
Vad exakt har du för problem, vi på EgenSajt har aldrig någonsin upplevt något problem med någon form av programvara så du har åtminstone någon form av feedback, eftersom du ännu inte har fått något somhelst svar ännu.

Det är svårt att rekommendera en speciell eshop om man inte vet alla behov, men dessa brukar var de vanligaste:
1. magento
2. prestashop
3. Joomla med VirtueMart.

Jag vet inte exakt själv vilka problem som uppstod. Men jag har fått bekräftat av surftown att PHP safe mode hade med saken att göra. Varken magento eller prestoshop fungerar till 100% alla fall.

tartareandesire 2010-07-13 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20362423)
Jag kanske uttryckte mig slarvigt, inget problem som inte har gått att lösa. Rättighetsproblem i detta fallet beror ofta på att man kör safe mode, och eftersom man hos oss kan man ha egen php.ini config så kan man ändra vadsomhelst.

Det går att ändra ganska mycket i .htaccess också hos flera andra webbhotell. Det ska väl kanske inte bli alltför mycket egenkärlek i den här tråden :)

Danielos 2010-07-13 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20362440)
Det går att ändra ganska mycket i .htaccess också hos flera andra webbhotell. Det ska väl kanske inte bli alltför mycket egenkärlek i den här tråden :)

I detta fallet gäller det safe mode off och det kan man inte ändra i htaccess hos flera webbhotell.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson