WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Bästa svenska bloggtjänsten? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042750)

Supportergrossisten 2010-07-01 13:32

Bästa svenska bloggtjänsten?

Hej!

Vi tänkte skapa en blogg till vårt företag. Jag har dock ingen erfarenhet av de svenska tjänsterna som erbjuder bloggutrymme, så jag tänkte kolla med er här om ni har några rekommendationer. Vi tänker oss nog inte köra egen domän eller använda något script som vi själva hostar, utan rakt av köra något i stil med "[någotnamn].någonbloggsida.se". Så jag undrar vilken bloggtjänst (blogg.se etc) ni här på forumet rekommenderar i termer av:

-Användbarhet/flexibilitet? Ser gärna att man kan använda enklare html - typ tabeller.
-Trafik? Någon sida som ger extra mycket trafik?
-Page rank? Någon blogg-sida som är lämplig om man vill stärka sin pagerank? Kanske liten effekt, men ändå...
-Övrigt? Något mer man bör tänka på? Finns det exempelvis någon man kan få att visas på sin egen sida med hjälp av php eller SSI?

Sen förstår jag ju själv att content är king, men även en kung kan behöva lite draghjälp ibland ;)

Tack på förhand.

Mvh Tobias

Dakota 2010-07-01 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av Supportergrossisten (Inlägg 20361205)
Hej!

Vi tänkte skapa en blogg till vårt företag. Jag har dock ingen erfarenhet av de svenska tjänsterna som erbjuder bloggutrymme, så jag tänkte kolla med er här om ni har några rekommendationer. Vi tänker oss nog inte köra egen domän eller använda något script som vi själva hostar, utan rakt av köra något i stil med "[någotnamn].någonbloggsida.se". Så jag undrar vilken bloggtjänst (blogg.se etc) ni här på forumet rekommenderar i termer av:

-Användbarhet/flexibilitet? Ser gärna att man kan använda enklare html - typ tabeller.
-Trafik? Någon sida som ger extra mycket trafik?
-Page rank? Någon blogg-sida som är lämplig om man vill stärka sin pagerank? Kanske liten effekt, men ändå...
-Övrigt? Något mer man bör tänka på? Finns det exempelvis någon man kan få att visas på sin egen sida med hjälp av php eller SSI?

Sen förstår jag ju själv att content är king, men även en kung kan behöva lite draghjälp ibland ;)

Tack på förhand.

Mvh Tobias

Jag använder mig utav Wordpress.com och är OTROLIGT nöjd.

Sidan finns på flera olika språk, bland annat Svenska, och använder (som namnet berättar) CMS systemet Wordpress.

HTML går utmärkt att använda, man kan skifta mellan Html och vanlig.

Magnus_A 2010-07-01 16:29

Rekommenderar att köra på egen domän eller subdomän typ blogg.supportergrossisten.se. Går att lösa med både Wordpress och Blogg.se (tror jag i alla fall)

Sweely 2010-07-01 19:12

Jag rekommenderar er starkt att överväga att köpa domän och installera wordpress. Ni lär inte bli missnöjda.

Men om wordpress och egen domän - som du nämner ovan - inte är något alternativ så rekommenderar jag wordpress.com starkt.

Danielos 2010-07-01 22:19

Men på wordpress.com förekommer väl reklam?

Sweely 2010-07-01 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20361253)
Men på wordpress.com förekommer väl reklam?

Nej, med wordpress.com förekommer inte reklam.

Sundream 2010-07-01 22:33

Jag kör med domän och har installerat wordpress, rekommenderar dig starkt att göra det.

kw_wasabi 2010-07-01 23:48

För mig finns det inget alternativ till at köra på egen domän. Jag kan inte komma på någon anledning att inte göra det. Möjligtvis att man är smålänning och inte vill "slösa pengar" på domänavgiften.

Sweely 2010-07-02 00:10

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20361262)
För mig finns det inget alternativ till at köra på egen domän. Jag kan inte komma på någon anledning att inte göra det. Möjligtvis att man är smålänning och inte vill "slösa pengar" på domänavgiften.

Om TS inte vill lägga pengar på en domän så kan jag lugna h*n med att du lätt tjänar in vad en domän kostar på kort tid. Brukar tänka på det viset.

Köper en domän för 99:- och tjänar sedan in det beloppet inom loppet av en månad. På så sätt så får man - i princip - en gratis domän i elva månader framåt, ha ha.

kw_wasabi 2010-07-02 00:19

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20361264)
Om TS inte vill lägga pengar på en domän så kan jag lugna h*n med att du lätt tjänar in vad en domän kostar på kort tid. Brukar tänka på det viset.

Köper en domän för 99:- och tjänar sedan in det beloppet inom loppet av en månad. På så sätt så får man - i princip - en gratis domän i elva månader framåt, ha ha.

Exakt, men så tänker inte alla :) De känner bara att de där 99 kronorna svider extremt när de lämnar bankkontot, när det finns gratisalternativ att tillgå.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson