WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Lite nybörjar frågor om google analytics och allmänt (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042695)

MarkoV 2010-06-26 19:16

Lite nybörjar frågor om google analytics och allmänt

Hejsan,

Jag är ganska ny inom detta med webdesign och hemsidor och hela köret och skulle uppskatta lite hjälp!

Jag blev sugen på att blogga lite så jag köpte ett webhotell med domännamn hos Binero och har installerat wordpress och precis fixat till sidan som jag vill ha den. (kan grundläggande HTML/CCS).

Det jag gärna skulle vilja göra är att följa hur många som är inne på sidan så jag registrerade mig hos Google Analytics tidigare idag. Skrev in min spåringskod i filen "header.php" och det står att den tar emot information men det står på 0 besökare även fast jag har bett några kompisar gå in på sidan.När jag går in på Bineros webhotell och sedan går in på mitt domän namn så står det typ 17 000hits för idag(vad det nu är) så det känns som att det kanske inte ska stå noll under besökare på google analytics. Jag kanske inte bara ska lägga den under "header.php" utan någon annanstans?

Vill gärna få det att funka då jag i framtiden även vill fixa adsense från google(allt ifrån samma företag :P). Är mest åt att se hur många unika besökare jag får varje dag och vart ifrån de kommer.

Är JÄTTE tacksam för svar, vill verkligen lära mig!

MVH
Marko

LRantalainen 2010-06-26 19:48

Datan brukar vanligtvis visas efter ett dygn, så det är lugnt ska du se!

MarkoV 2010-06-26 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av LRantalainen (Inlägg 20360734)

Jaha okej men bra :)
Men nu ändrade jag från "header.php" till "index.php". Vart ska koden vara i liksom?

Finns det någon sida man bara skriver in sinhemsida och den kan hitta statistik från de senaste dagarna?

WebboT 2010-06-26 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av MarkoV (Inlägg 20360735)
Jaha okej men bra :)
Men nu ändrade jag från "header.php" till "index.php". Vart ska koden vara i liksom?

Finns det någon sida man bara skriver in sinhemsida och den kan hitta statistik från de senaste dagarna?

1. Lägg GA koden precis innan

</body>
</html>

i 'footer.php'

2. Nej. Såvida du inte lagt in nån spårningskod för en så 'hemsida'.

MarkoV 2010-06-26 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av LRantalainen (Inlägg 20360734)

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT (Inlägg 20360740)
1. Lägg GA koden precis innan

</body>
</html>

i 'footer.php'

2. Nej. Såvida du inte lagt in nån spårningskod för en så 'hemsida'.

Tack så mycket, något annat jag kan göra för att sökmotorer lättare ska hitta den? Har klickat i wordpress
"I would like my site to be visible to everyone, including search engines (like Google, Bing, Technorati) and archivers"
räcker det?

Något annat du generellt kan rekommendera att göra?

WebboT 2010-06-26 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av MarkoV (Inlägg 20360742)
Tack så mycket, något annat jag kan göra för att sökmotorer lättare ska hitta den? Har klickat i wordpress
"I would like my site to be visible to everyone, including search engines (like Google, Bing, Technorati) and archivers"
räcker det?

Något annat du generellt kan rekommendera att göra?

Se bara till att ordna ett par skapliga länkar från andra sajter, sen sköter det sig självt.
En Google sitemap är alltid bra att ladda upp till Google webmaster tools. Finns wordpressplugins för det också.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson