![]() |
Utebliven betalning från kalas.nu
Sålde domänen kalas.nu i höstas men fick aldrig betalt.
Det handlar inte om någon stor summa pengar men det är grymt irriterande eftersom jag var "extra" trevlig i samband med försäljningen av domänen. Köparen utgav sig för att vara ett "litet" företag som inte kunde betala så mkt så vi möttes på en nivå där jag egentligen inte var nöjd. (Jag är medveten om min urusla förhandlingsförmåga) :) Totalt utbyttes 23 mejl där köparen kändes helschysst men direkt efter jag undertecknat och faxat in överlåtelseblanketten så slutade all konversation från motpartens sida. Jag har skickat faktura + två påminnelser, inkasso och kronofogden men ingen betalning har skett. Har även mejlat ett flertal gånger men får inga svar. När jag besöker kalas.nu så är uppfattningen att det inte är ett "litet" företag utan ett ganska så stort och att de är måna om sitt yttre. Hoppas att Restaurang Vaksalagatan 10 AB uppmärksammar detta inlägg jag gör här och inser att det numera även är indexerat hos Google. :D Jag rekommenderar alla som gör domänaffärer att använda missdomain.se och deras tjänst för ägarbyte. |
Ja, inget att säga om detta utan att man aldrig överlämnar något utan att försäkra sig om att betalningen har kommit in. Domän eller annat. Trist, men så är det om man vill vara 100% på att få betalt.
|
Du kan annars fråga Jonas om han har fått betalt för att kodat deras sida:
http://www.wn.se/member.php?u=916 -- |
Man tar alltid en onödig risk om man lämnar över en produkt innan man erhållit betalning. Jag själv hade aldrig gjort det.
|
Den drivs ju vad jag förstått av ekobrottslingar som tidigare lurat andra.
|
Här står lite mer om stället.
http://www.unt.se/uppsala/krogbolag-...kt-310518.aspx edit: Skulle du inte kunna begära dem i konkurs? :) För dom kommer inte betala dig.. |
Vad har hänt med ärendet hos Kronofogden då? Har du begärt verkställighet och utmätning? Hur mycket pengar rör det sig om?
|
|
Ett tips är ju att försöka kontakta konkursförvaltare och se till att du får tillbaka "din" domän.
|
Det är nog ganska kört att försöka få tillbaka domänen från konkursförvaltaren.
Skatteskulderna och större leverantörer kommer säkert äta upp allt av värde och mindre leverantörer blir som vanligt utan betalning. Eftersom TS skriver att det inte är någon större summa så är han nog rätt rökt.. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson